En God Jul

Ja, det var det verkligen! Fredagen var kanske inte så lyckad, men i övrigt så var det finfint. Dock sov jag 14 ½ timme inatt. ”Medvetet köra slut på folk” var det ja… haha! 4 nätter med Christoffer tar ut sin rätt, man får ju aldrig sovmorgon!


På fredagen var jag med Naffie hos Linus & Bedongan för deras kompis Patrik fyllde år. Vi åkte dit med Ted & någon Johan lite mot min vilja. Vi hade kul och det var mumsig sprit man fick men när vi skulle gå var katastrofen ett faktum. Jag giter inte dra hela storyn men om jag säger såhär; jag ska inte festa mer med dem i alla fall! Patrik bokstavligen slängde ut mig och Linus sa till mig att ”putsa på min trevlighet”. Dra åt helvete, vem tror du har lust att vara trevlig när man blir behandlad som av Patrik? Eller som av Linus som tror han står över mig och alla andra? Ha. Aja, min lust att festa försvann i alla fall men så kom ju min älskling och hämtade mig, Ted och Johan (som visade sig vara Christoffers löparkompis!) och de två sistnämnda släppte vi av i stan så de kunde fortsätta kvällen. Själva drog vi hem till Christoffer.

På lördagen vaknade vi och så körde Christoffer mig hem så jag kunde duscha och så vidare. Sedan hämtade han mig och vi körde till Väla och inhandlade det sista inför julen. På kvällen käkade vi BK och kollade på Ali G med Klas. Nice faktiskt fast filmen var halvbra. Så naturligt allt känns!

På söndagen vaknade vi och åt frukost som jag började med att spilla ut kaffe i knäet på Christoffer… oj då. Sedan fick man hem och fixa till sig innan det var jul så som det alltid är jul hemma hos mormor. Fick vad jag ville ha; en digitalkamera (min nya ständiga följeslagare ska den bli!) + en massa annat fint förstås. Sen kom Christoffer in och hälsade på släkten innan det var min tur att följa med och besöka lite av hans. Det vill säga två av hans syskon, hans mamma + sambo och hans mormor & morfar. Så det blev Raus den natten, var länge sen! Vi hade ett av våra underbara samtal igen på natten och sängen var bred så man fick sova nåt så när gott, haha. Alltså helt perfekt.

På söndagen var det julmiddag hos farmor och jag lekte med Malin hela eftermiddagen. Hon hade fått såna där magnetiska metallpinnar och kulor i julklapp och sanningen att säga var de ganska kul att leka med… haha! Sedan stack jag hem och sov en tre kvart eller så och fixade till mig innan Christoffer och Klas kom och hämtade mig i Mercan. Så väntade jag medan Christoffer käkade och fixade sig innan vi gick ner till Knutan och träffade Navel, Jonas, Toilet, Tutti och Bois. Bois hälsade i alla fall på mig… Vi stack hem till Matos där Dennis och Björn var och sen kom Fille och någon Lollo. Jag var på studiebesök kan man säga och trodde inte att jag skulle få särskilt kul men oj vad fel jag hade. När Jonas och Toilet hade brutit sitt lilla tystnadslöfte mot mig och tog med sig Tutti och gick så släppte det. Christoffer hämnades nog omedvetet kaffebadet jag gav honom med att bränna mig med en cigarr. Man tackar, haha! En handskakning bröt en annan sorts is än den alkoholen gjorde och sen var det sjukt kul kan man säga. Men allvarligt talat så kan man även slänga i ett ”respekt”. Tänk vad enkelt allt var ändå. Tack. Helt perfekt sammanfattar bra, haha. Eller så kan jag säga allsång med bar överkropp. Sen stack vi till Arom men några av oss vände i kön. När Matos frågade CN vart han och jag skulle ta vägen fick han ett rakt och ärligt svar i alla fall! Han och Dennis gav även de upp men stack på annat håll. Navel ringde till CN och berättade om ett inköp som hade gett mig ångest i veckor, haha. Men så är jag ju också snål, säger han.

Igår morse blev det bögafrukost efter att jag och Christoffer hade lämnat en irriterande skiva till Göran. Även han hade visst festat och mötte oss iklädd ett täcke med dalahästar på. How sweet, haha. Sedan orkade jag inte längre än soffan när jag kom hem och tryckte i mig choklad i mängder. Vad är julen annars till för?


Vad tomt det kändes att sova själv inatt efter 4 nätter tillsammans! Men, snart är det helg igen och jag slipper sova själv. Göteborg, here we come

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback