Prinsessor på vift

Prinsessor

Ja, det var just vad vi var det! Jag & Charre i baren på Arom. Shit, vi ser ut att ha kul. Jag i alla fall... Charre var orolig att hon skulle se ut som hon dreglade på bilden men det ser ju ut att ha ordnat sig, haha!

Jag, Charre, CN

Charre, jag och CN. Vi ser inte lika glada ut här... vem har bråkat med oss? Haha. Ingen, men CN gjorde kvällens: Går emellan några som bråkar utan att fatta att det är det de gör "Ursäkta grabbar, skulle jag kunna få komma fram till baren?"

I lördags var jag och Charre hos Ina. Kul att träffa Jossie och Heather från klassen och så, men kände inte att jag passade in där riktigt. De är inte min stil när det gäller att festa och så vidare. Någon som var där menar jag. Jaja, det var trevligt i alla fall, men få hade tagit prinsesstemat på så stort allvar. Inte jag eller Charre heller, men vi hade ändå även valt kläder lite med tanke på det så när vi skulle ut bestämde vi oss för att behålla kronorna på för att understryka att vi inte brukar gå ut i den typen av kläder liksom… Vi var de enda som vågade det men jag lovar, som Charre sa: "Det blev succé med kronor, jag vet inte när vi fick så mycket kommentarer och folk som raggade sist". Dock sa hon något ännu roligare:
Jag: "Var är toan?"
Charre: "Vet du inte det, har du inte varit här?"
Jag: "Jo, men då var jag inte på toa."
Charre: "Vaa?! Du? Inte på toa? Va, hade du blöja på dig eller vad?"

Vi stack till Arom efter Ina och träffade Mackan i kön. Vilken kram man fick! Sen gick vi ner på Bulls och köpte drinkar. Vafan, så länge som man fick stå i kön för alla jävla VIP så hann både det ena och det andra rinna av en i regnet ju. Sen kom CN och sedan dansade han med mig och Charre hela kvällen. Och ja, Navel var visst också där men han kunde inte ens hälsa. Dålig stil. En fuller Niklas var också med på slutet, haha. Sen hittade jag en bild på gozzip när han och några andra sitter och ser allmänt skitnöjda ut, som jag skrattade då. Så typiskt honom liksom, haha. Så fick man en kaffeinbjudan till. Den ska jag se till att utnyttja, CN eller ingen CN med, hehe. Helst med såklart! Fast jag kan dricka saft eller nåt. Förlåååååt Alex, jag vet du blir besviken på mig när jag säger så men det går nog inte att lära mig dricka det! Jag gillar oboy…

Sedan satte jag och CN Charre i en taxi, före hela taxikön, haha, och sedan sa jag att jag skulle ta mig en promenad hem. Icke det nej, så jag hamnade på söder den natten också. Ingen dubbelsäng men med cider, förkylning och sömnbrist som samarbetade somnade jag på två sekunder ändå. Vaknade och fick åka fint hem i Merca. Inte var det lättare att säga hejdå för det inte, nej, så jag blev ganska försenad till pepparkaksbak hos mormor för 19:de året i rad. Ja, mormor och morfar känner sitt barnbarn så ingen förvåning här inte, haha.


Jag tänkte på det; vad olika mål människor har i livet. Här går man och funderar på vilken karriärväg man ska välja, i vilken stad man ska bo, vilken bil man ska köpa den dagen man har råd. Så finns det andra, som de jag träffade förra veckan, vars mål är ett liv som jag skulle förkasta. Ett jobb, vilket som helst, en högstadieutbildning, en egen bostad och ett liv fritt från droger och försörjningsstöd (f.d. socialbidrag). Det är ett liv jag skulle kalla torftigt och något som skulle vara ett minimum för mig men det är deras dröm. Så olika… och vi bor ändå i samma stad.

Sen finns det de som inte har några större mål alls. Som gillar att gå och trampa i samma fotspår och veta vad som ska hända nästa vecka, nästa år och nästa decennium. Jag skulle känna mig fången om jag visste vad jag kommer att göra om tio år.


Men åh, till helgen och till nyår vet jag vad jag kommer att göra och det lider jag definitivt inte av. Till helgen ser ni inte röken av mig, var glada om jag ens går att nå på mobilen! Haha.


Kommentarer
Av: Skalman

"Charre var orolig att hon skulle se ut som hon dreglade på bilden men det ser ju ut att ha ordnat sig, haha!" Hahaha Anna, ja jag säger bara det, Anna....:D

CN Ser ju ut att ha haft trevligt iallfall :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback