Tempelriddaren

Jag är en dålig bloggare nu för tiden, eller i alla fall en mindre aktiv än jag var. Om det beror på att jag har för mycket att göra och inte hinner eller för lite att göra och inget att skriva låter jag vara upp till er att tro som ni vill, haha.

I tisdags käkade jag middag med CN och hans pappa. Mums var det, men mätt blev man. Som tur är så är jag lite klokare än Zurka och slutar äta när jag känner att jag är mätt, haha. Tur det, så slapp jag gå hem och spy… haha, vilken story. Dessutom har jag lärt mig att en riktigt kass film bör få 5 Zurka i betyg och att man inte behöver öppna kranen när man ska tvätta händerna hemma hos Christoffer. Lärorikt, mjo då.


Lämnade in tentan i torsdags, puh. Det var sista riktiga tentan för i år. Trodde ni (som jag) att jag skulle få glida igenom resten av terminen? Haha, nopp, det blev inget med det. Nu blir det praktik i en vecka och sen ska man skriva temaarbete om det. Yeah…

Så i fredags var det utgång som gällde. Shit, hela Helsingborg var på benen och på väg ut verkade det som. Lön i måndags, kan det ha varit det som gjorde det? Först satt jag hemma hos Ida och drack lite öl och så tog vi bussen till stan och skulle träffa hennes kompis Sandra. På vägen sprang jag på Henke och hans konstiga arbetskamrat. Aja, Henke gillade mitt hår i alla fall! Sen stod vi på taket till Knutan och snackade lite skit och drack mera öl. Inte min idé om en förfest precis… men ja. Så stack vi in på Shakespeare och sen lämnade jag dem och mötte Charre. Hon hade hittat Sanna och hennes kompis på vägen så de följde med oss och tog stämpel på Tivoli. Som det stod ”PUTTE” av alla saker på. Varför ju det ordet, haha? Så stack vi till Barcelona, eller ja, nu mera Prestige och drack några cider. Då kommer Fia, Marielle, Navel och co. Var inte Barcelona stort nog för er också? I alla fall, så kom Naffie och Emma dit och sen stack vi till Tivoli och hoppades på att Naffie och Emma som inte hade stämpel skulle komma dit någon gång. Verkade svårt. Där inne träffade jag i alla fall några från min klass och Fredrik skulle såklart lyfta upp mig. Varför ska alla jämt bära mig?! Ser jag så… bärbar ut? Esmir och några andra träffade vi med och sen dansade vi lite med Sanna och dem. Så kom Mackan och Krisse gående och de blev värsta kramkalaset, haha. Saknar er faktiskt! Sen letade vi förtvivlat efter Naffie och Emma men allt jag hittade var att någon la krokben för mig. Jag visste nästan vem innan jag vände mig om.

Ja, sen dansade vi vidare och sånt och Naffie ringde och sa att ”Jag är med Linus för mina kinder har domnat”. Haha, jag förstår, jag förstår. Dock måste jag säga att Charre kom med kvällens kommentar:

”Där borta är Toilet.”

”Jasså, vart då? I polisbilen?”

Hahahaha, vilket intryck han måste ha gjort på Charre alltså! Det roliga i saken var att hon inte var i närheten av att skämta.

Sen kom Christoffer och hämtade mig och körde även Esmir och Charre hem till Esmir. Sen skulle vi säga hejdå… haha, gick inte fort som vanligt trots att vi skulle ses bara några timmar senare.

Igår var vi hemma hos honom först och kollade youtube-filmer. ”De e najs!” och så vidare, sen stack vi hit och käkade och som de idrottsmän vi är (är vi?!) drack vi Redbull. Sen satt vi och lyssnade på Winnerbäck och Symphony X. Mitt i natten hämtade vi mamma och sen sov han hos mig. Ja, han sov i sängen och vid halv 6 ungefär fick jag en näve i huvudet förutom att det var trångt och varmt. Då gav jag upp och bäddade med en kudde och överkastet på mattan, haha. Men efter att ha uppnått ett mål i livet så gick det fint. Imorse var det då bögafrukost och sen spenderade vi resten av tiden i mitt rum. Det är allt som behövs liksom. Naffie kom och sen var vi på bio och såg Borat. Haha, hjälp. Men se den om ni inte har gjort det.


”Får man klappa?” var en bra kommentar. Men ”tempelriddaren” var ett bättre ord, och dessutom mitt påhitt. Och inte bara ett bra ord faktiskt.


Lyssnar på Winnerbäck nu, så sjukt jävla bra texter! Han fångar känslor man inte reflekterat över att man hade eller inte kan beskriva så träffande att det nästan är läskigt.

 
Ibland säger en gest eller en blick mer än tusen ord, tänk på det.

Kommentarer
Av: Skalman

Haha din lille bärbare sak ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback