Festival

Tänk att jag aldrig har upplevt en hel Helsingborgsfestival. Alltid är det något som kommer ivägen.


Torsdag:

Min enda lediga dag den här festivalen. Eller: jag skulle på kurs ombord men missade båten. Jag och Emelie stack till Väla istället och sen stack vi ner på festivalen. Fia mötte oss när Lise stack hem. Charre & Elin skulle gå med oss men blev efter i trängseln. De verkade ändå inte på partyhumör men det var vi. Vi kollade på en show där de gjorde parodi på kändisar; allt från Paris Hilton till Carola. (De = killar i diverse utstyrslar). Sen letade vi efter ett karaoketält utan framgång men hittade en elektrisk ko. Jag var den enda av oss som ställde upp att sitta på den. Jag fick faktiskt applåder för mina 22 sekunder. Jag borde prova äkta rodeo kanske?

Sen var det kase-dans och allsång i nåt tält. Skoj att flippa ut lite ibland.

När jag kommit hem och duschat ringde Fia, Jimmy & Johan och så körde vi ner i Råå och badade, haha. Rudolf bjöd lätt på skratten!

På finlandssvenska: ”Titta, jag kan skvätta vatten med koken!” och sen tog han upp en bit tång och satte den på huvudet ”Ah, titta! Jag har hår igen!”. Humorn höll ingen nivå precis men vi skrattade så vi fick ont i magen!

Fredag:

Jobba, jobba, ända till klockan halv 12. Sen letade jag upp Fia där hon stod och rullade kebaber i röken på GA och sen ringde jag Navel. Vi träffade honom och Cn, Ek, Jenny, Niklas, Ida, Toilet, Tutti och några andra i slagersalongen. Sen gick vi ut på gatan när de stängde och så kom Anna. Hon slog armarna om Navel och började kyssa honom.

Tutti: ”Är du dum i hela huvudet, Navel, eller är det mobilen det är fel på?” Tackar.

Han tyckte det var pinsamt. Haha, mer än jag kanske? Nja.

Jag kunde inte motstå att tränga mig emellan dem, sträcka fram handen, fråga om hon inte skulle hälsa och presentera mig. Hon fann sig snabbt måste jag säga. Efter det visste hon vem jag var och hon kunde bara inte släppa honom i två sekunder. När hon gått fick jag svar på alla frågor som inte hon redan hade besvarat genom att göra som hon gjorde.

Äh, det var ju bara en sån!

AD-Danne bjöd oss på efterfest men det blev inte att vi följde med. Vi satt i hamnen och snackade med Toilet, Ek, Navel & Cn. Cn är ju riktigt trevlig, utom mot Antun, haha! Konstigt. Han som aldrig hamnar i bråk med dem vi känner. Haha, attitydproblem eller säger alltid fel saker i fel läge? Bägge tror jag.

Ojoj, känns som vi känt dem så länge, de där grabbarna. Vi var självklara där.

Lördag:

Jobba, jobba, ända till halv 12. Igen. Sen bort till röken och kebaben på GA och sedan träffade vi Marielle och Jaquline på Knutan. Jag & Marielle gick och träffade Jocke, Fia & Jaquline åkte karusell och sen träffades vi igen. Mötte Cn & Navel utanför hamnpaviljongen och Navel såg ut som om han badat och gnällde över att Tutti hade hällt cider över honom så han blev utslängd ur tältet. Varför? Sen kommer Anna skuttande igen och knuffar undan Fia och slänger sig över Navel just när han börjar berätta en sak för mig. Marielle höll på att dö av skratt och jag var bara tvungen att le jag också. Sen skuttade hon vidare, Navel & Cn gick till Arom, Marielle & Jaquline åt sitt håll och jag & Fia träffade Walli, Mackan, Kimma, Span och en annan Kim. Så tog vi en öl/cider på Viking Bar och gick hem till Kimma. Där satt de och sniffade lustgas och hade skitskoj, haha. Jag var dödens trött så jag gick hem vid 3.


Kommentarer
Av: MALMROS

HAHHAHAHHAHHAHAHAHAHAHAHH KUl läsning

2006-08-01 @ 22:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback