Från det ena till det andra

Förra veckan var det ingenting som gick min väg. Nada. Nothing. Jag ville verkligen inte mer. Med min tur ska man väl inte vänta sig att det löser sig för än är allt bara snack, men det ser lite ljusare ut åtminstone.
Cykeln; hm, den lär jag väl aldrig se igen men jag letar ny. Skrot vill jag ha den här gången, eller nåt som ser ut som skrot men inte är det, haha.
Romresan; glöm den, men jag får väl hitta nån annan som vill ut och resa med mig nånstans där det är billigt att leva.
Den där vänskapen; ja, imorgon får den en liten chans i alla fall, om än en tilltjatad... jaja, kanske bättre än inget.
Jobbet; går fint men jobbiga gnälltanter gör det mindre... hm, spännande.
Körkortet; det får en chans på onsdag.
Hästen; får en chans imorgon. En ny på G. Verkar seriöst. Ägaren till Mirran var inte riktigt redig i huvudet faktiskt. Tror ni mig inte kan ni läsa här under vad hon skrev till mig och Fia när vi inte ville betala henne i förskott och se vad jag svarade. Det var lätt kul att skriva det och dessutom bifogade jag en film med världens största landkrabba till häst i vattnet. Där fick hon.

När något händer måste man ner på bottnen först innan man kan börja kämpa sig uppåt igen. Jag var längst nere i källaren i början av förra veckan och redan nu är det bättre. Accepterande kallar psykologerna det... motsatsen till förnekelse.


-----------------------------------------------------


HELENA SKREV:

För det första verkar ni ju lite tröga eftersom att ni betalade för juni men jag ville ha för juli med fast det verkade ni inte fatta sen kunde ni ju inte göra ett skit utan att ha mamma med och det låter ju väldigt hm bra. Mirran är en väldigt fin häst men ni kunde tydligen inte rida henne rätt eftersom att ni sa att hon inte hoppade bra och jag VET att hon gör det för mina kompisar har hoppat henne och de har inte klagat snarare tvärtom fast de är ju duktiga ryttare!! Och det verkar som att ni inte vet ett skit om hästar när ni inte fattar att hon är en UNGHÄST och allt vad det innebär. En häst mår verkligen inte dåligt av vila så där har ni med helt fel men som sagt ni verkar inte veta ngn alls och jag hade ändå tänkt dumpa er efter sommaren då jag har en ryttare då som är duktig och kunnig och framförallt KAN rida. Klart jag bara rider för när jag tycker det är kul  och jag har aldrig påstått annat men jag har råd att köpa en häst för 40000 till det och då skiter jag i vad folk säger, jag hoppar iaf inte sönder en unghäst och drar henne i munnen så hon måste gapa för att komma undan bettet och sen tvinga på henne en rem för att få henne att sluta!!! Hoppas ni fattar att ni inte behöver komma tillbaka och förstöra henne mer nu!!!      


JAG SVARADE:

Ja, du fick ju betalt för juni den 20:e och vi har ingen större lust att betala dig i början av månaden och sen ska du bara dumpa oss två dagar senare. Den känslan har jag haft från början att du skulle kunna göra och se; den stämde ju alldeles utmärkt! Det säger du ju själv.Vi är seriösa och därför har vi mamma med, med tanke på att Sofia inte är 18 skulle ett avtal inte vara giltigt med hennes underskrift. Men det veeeet kanske inte du?Mirran ÄR en mycket fin häst med utmärkt exteriör och stor potential som du tyvärr inte tänker utnyttja. Visst har hon hoppkapacitet, det har vi aldrig förnekat, det enda vi sagt är att hon inte vet var hon sätter fötterna, därför att hon är en unghäst. Hon skulle kunna bli mycket bra med rätt träning. Du säger ju emot dig själv? Du betonar att hon är en unghäst "och allt vad det innebär" men samtidigt är hon en stjärna på att hoppa?En häst mår inte dåligt av att vila, men det är inte fråga om vila när hästen har enormt mycket energi i kroppen som hon inte får utlopp för. Dessutom hittade vi förra veckan en sten i hennes hov som vi fick använda vertyg för att ta bort eftersom den satt så djupt. Om du rider din häst när du har lust och inte så mkt som kollar till henne däremellan, skulle en sådan sten lätt ha orsakat inflammation och därmed hälta. Så vilken tur att vi "inkompetenta" tog hand om din häst och såg till att det inte blev så!Allt handlar visst om pengar för dig? Vi var "jättebra" och allt lät "jättefint" tills vi inte ville betala dig i förskott. Du har råd att köpa en häst för 40 000 kr att leka sönder och använda som ridskolehäst till alla dina vänner. Ändå måste du ha pengar av oss varannan vecka? Du missar aldrig ett tillfälle att påpeka att hon kostar så mycket, tror du att hon är en statuspryl eller? Det är ett djur du har, Helena, och hon förtjänar att behandlas som den fina häst hon är.På tal om bettet har vi hela tiden sagt att vi skulle vilja ha ett vanligt tränsbett. Ett snällt bett på en snäll häst! Vi har förstås hört rykten om att hon kommer studsande in på gårdsplanen med dig, med oss skrittar hon hur lugnt som helst på långa tyglar. Vi tar aldrig hårt i hennes mun!Du har aldrig egentligen sett oss rida henne. Vi har fått henne att gå på tygel i alla gångarter, även när vi ridit barbacka, fått henne att rygga och göra framdelsvändningar, hoppa studs och bada i havet. Om du nån gång försökt få henne att gå ner i vattnet så förstår du att om vi fick henne till det är vi långt ifrån inkompetenta. Dessutom utan vare sig spö eller sporrar.Helena, vi ville något med henne och vi var seriösa. Du vill bara leka och ta betalt. Det går inte ihop så vi låter dig leka sönder din häst själv.Ha ett bra liv och försök lura någon annan på pengar nästa gång. 

Anna, Fia


Haha, och inget svar tillbaka. Den knäckningen!


Kommentarer
Av: Nathalie

herregud :) Du är på gång du! Gööött svar du skrev! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback