Körkort... nä då

Så var det dags igen i onsdags... att kugga alltså.

Så var det tredje gången gillt. Försöka att inte bita tungan av sig eller vrida tummen ur led i försöken att förhindra nervositetens mer... fysiska bitar. Sen kom han med sin svarta pärm och förklarade allt det där om protokollet som jag redan visste. Så gick vi ut i bilen och det var den hittills lättaste säkerhetskontrollen i alla fall!
"Vad gör du om du får imma på bakrutan?"
"Trycker på den knappen där"
"Javisst, fint. Då kör vi då."
Jag fick köra länge. Vid första rödljuset skakade foten på kopplingen av så mycket att det nästan blev motorstopp. Nä, inte riktigt då, men skakade gjorde den. Efter fem minuter var jag lugn, det här gick skitbra. Fy fan vad jag är bra. Nja... men jag tyckte jag var duktig.
Svetten rann längs ryggen trots AC, ironiskt nog. Det gjorde den förra gången också, men då på grund av panodilen som tog ner febern.
När jag svängde in och parkerade igen kom nervositeten tillbaka. Jag måste klara det här! Jag har nog klarat det! Jag trodde verkligen det. Men nädå, han yrade något om att jag hade för kort avsökningsområde och därmed "dålig planering och det är ju det som vi bedömer mycket" och att jag inte flöt med trafiken. Nänä!
"Du kom ju t.ex. så fort mot rondellen att du var tvungen att bromsa om det kom nån bil."
"Ja, men jag hade ju utan problem kunnat stanna?"
"Jo, men rondeller är till för att trafiken ska kunna flyta, du ska inte behöva bromsa. Du ska göra en tidig avsökning och anpassa din hastighet så att du kan flyta in i rondellen. Det är dålig planering."

Han hade verkligen inget annat att komma med. De klagar ju på olika saker allihop, hur fan ska man kunna rätta sig efter vad de säger? Det är ju kvalificerat skitsnack till stora delar! Och det är de som har makten och jag kan inte göra någonting åt det. Det är ju rena lottot, de gäller att få någon som har lust att godkänna en! JAG VAR SÅ ARG. ÄR. Men, kolla statistiken från Vägverkets hemsida. Är jag månde ett offer för den kanske?


89905-3

 Antal provGodkEj godkGodk i %
År 200052263599162769
År 200162104172203867
År 200263383910242862
År 200366173957271459
År 200474994126337355
År 200566043641296355
År 200632301782144855
 Källa: www.vv.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback