Det börjar bli allvar

I morse vaknade jag halv 7 av ett sms från Karin där hon skrev att Zorina nog behöver det där skrittäcket vi köpte till henne igår i det här vädret. Jaha, ja lite kallt och regnigt kan man ju säga att det är tänkte jag, gäspade och somnade om. Vaknade halv 9 och kommer ut i hallen. Utan linser ser jag knappt handen framför mig men färgseendet är det inget fel på ändå och vitt känner jag till vad det är. Och betyder. Det var ju fan snöstorm ute! Herregud, den långa, mörka, råkalla vintern är här. Även om det är en månad kvar enligt almanackan.

 

Jaha, igår gick man upp halv 6 på morgonen, sminkade sig aning slarvigt om man säger så, drog en borste genom håret och drog på sig mjukisbyxor och en tröja. Klart för avfärd. Cyklade hem till Fia i regnet och var där klockan 6. Tio över eller så hämtade vi Marielle med bilen och sedan Charre nere i Ramlösa fem minuter senare. Efter en tur på Statoil där vi tankade bullar satte vi siktet på Ullared. I med farthållaren, på med vindrutetorkarna och somna inte. På vägen upp var det inte så farligt med tröttheten ändå även om vi hade hunnit en bra bit innan det ens började ljusna. Vi började bråka om vägen någonstans i Halmstad. Marielle menade att vi skulle svänga av redan här, Fia sa nej och jag och Charre visste inte vad vi skulle tro. Vi fortsatte. Vi hittade Falkenberg utan svårigheter (snarare svårt att missa det…) men svängde av mot Falkenberg S. Stoooort misstag. Ringde till pappa och frågade men han var till föga hjälp. Hittade tillsist en Statoil och Marielle och Fia gick in för att fråga om vägen. De kom tillbaka och asgarvade åt den stammande och något efterblivna stackars killen som stod inne på macken men vi litade på honom trots hans sinnestillstånd och kom rätt tillsist efter att ha ätit McDonald’s frukost och köttbullemackor. Hälsosamt ju… haha. Därefter blev det riktigt ljust.

Så kom vi fram och utan att behöva köa gick vi in. Ganska snart hade jag och Charre tappat bort Fia och Marielle men vi dök in i klädhavet och höll oss nätt och jämt flytande med det enorma lasset kläder vi skulle prova och alla mina 10 sms som olika människor skickade. Ja, på mindre än 4 timmar. Det är smsterror nästan. När vi kommer till provrummen står det säkert 15 pers i kö och en skylt ”Max 7 plagg per kund”. Oh, god! Det blev en rensning i vagnen, och tre… och provande av tröjor utanför provrummen. Så fortsatte vi till hästavdelningen där jag skulle prova ridbyxor. 2 stackars provrum och en kö som inte rörde sig över huvudtaget. Så vad gör man? Jo, man tar ett hästtäcke från skyltningen, sveper det om sig och sen provar man, haha. Två pensionerade tanter stannade för att titta på tränsen bakom mig och smålog överseende:

”Ja, det där var ju ett bra sätt, bara man inte är blyg!”

Konstiga blickar fick man kanske men jag fick mina ridbyxor så att vi äntligen kunde träffas alla 4 och gå ut och dricka. Törstig man blir av shopping, haha!

Marielle skulle ha ett fransk hotdog-meal och frågar om det finns Ramlösa att dricka.

”Ja, burk eller flaska?”

”Ah, ta flaska.”

Så försvinner hon i luckan in i kiosken någon sekund och sedan sticker hon ut huvudet och frågar Marielle vilken smak hon vill ha.

”Eh… på hotdogen?” svarar Marielle.

Hahaha! Jovisst, såklart undrade hon om du ville ha en korv med smak av citrus eller skogsbär…

Sen var det in och fortsätta. Sjukt billigt är det ju. Fotoramar som kostar 20 kr styck här kostar 4 kr där o.s.v. De sålde trosor för 1.95 kr. Tala om engångs, det är dyrare att tvätta dem än att kasta dem och ta ett par nya…

Vid 3-tiden var vi klara. Charre tyckte att det blev så billigt i kassan (bara 2 400 ju) att hon var tvungen att gå in och köpa ett lakan till. Och sedan gå till Scorett och köpa ett par skor. Jag tyckte 1 500 var billigt, men dock mycket, haha. Marielle är jag besviken på. Hon var på Ullared en hel dag och handlade för 366 kr! Hur lyckas man ens? Teach me? Haha.

Sen stack vi till Charlie Chaplin i Falkenberg och åt pizza som traditionen är. De stackars falkenbergsbor som satt vid bordet sidan om (två unga killar) hade nog mycket att fundera på när de gick därifrån. Fyra tjejer som pratar skånska och som diskuterar saker som ”valska” (hitta Nemo), hur man ser att någon är gay och Crazy Frog, säger namn som Toilet, Runko, Navel och Skalman och dessutom skrattar hejdlöst och åt skämt som är på nivån Marielle-Fia (det vill säga typ ordvitsar…) Hahaha. Ja Fia, vi vet att du inte tål Cola men ändå!

Så körde vi hem, eller hemåt. För vi hamnade fel igen. Ca 100 gånger… Men tillsist hittade vi motorvägen och då var det redan mörkt igen. Körde ut till stallet och släppte av Fia hos Krisse, sedan hem och lämnade Marielle och Charre.

När man kom hem fick man packa in alla saker och sedan sätta sig med tentan. Yes, verkligen vad man känner för efter en dag i Ullared… Sen ringde Cn och snackade bort en hel timme av min tentatid. Tur du har kompis, kompis, haha, annars hade du blivit fattig! Jaha, klockan halv 2 eller så var jag färdig med tentan och nu är den i alla fall inlämnad och klar. Nöjd? Nej då, men man får väl i värsta fall göra kompletteringar. För att fira gick jag och Fredrik ner på stan och tog en hamburgare efter att Fredrik köpt en ny skjorta och jag ett par vantar. Utan dem hade man ju frusit fast i styret på vägen hem…

Nu ska jag ut till Zorina och sen rufsa lille Kecke i håret och säga grattis. Liten är inte så liten längre i och för sig. Eller jo, haha.


Kommentarer
Av: Skalman

Det är inget fel på att vara gay och Crazy Frog eller vad ni nu kom fram till att jag är :P /Skalman

Av: Nathalie

Låter som en undebrar dag :) Kan du inte slänga upp fler bilder på din blogg? =)

2006-11-02 @ 15:33:43
URL: http://artificial.blogg.se
Av: Jocke

Skön dag det, jag älskar dina innovativa lösningar och Er humor som alltid får prägla alla situationer Ni hamnar i. :)

2006-11-03 @ 01:29:25
Av: karolina

jag vill oxå shoppa billigt!

2006-11-11 @ 13:58:43
Av: Kecke

HAhaa jag gillar de me Rufsa mitt hår ^^

2006-11-21 @ 19:15:14
URL: http://Huh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback