Helg, nätter och ledighet

Ja, då var man ledig ett tag igen då. Eller, jag kanske borde sätta det inom situationstecken, "ledig", för en tenta får man ju också se till att få ner på papper. Ah, får börja så smått imorgon det ska ju inte vara klart förrän på torsdag.

Igår kom Christoffer hit och sen fick jag inte honom härifrån. Gud, det var en tuff natt! Neeej, men hallå vad tänker ni?! Jag menar att det inte var sååå lätt att sova i en 90-säng tillsammans med nån som brer ut sig på rygg och dessutom är i princip oväckbar, haha. Inte är han ju smal över axlarna heller precis, haha. Sen ringer klockan vid sju på morgonen och så ska han upp och tända lampan och vara elak. Haha, nej han var inte elak men han var på väg till jobb. Oh, palla en lördag?! Jag fick sova två ynka timmar till för sen skulle jag möta Charre i stan. Men så himla skön min säng var sen när jag fick ha den för mig själv, haha. Fast det var värt en natts dålig sömn i vilket fall!
Så träffade jag då Charre... och så gick vi och klippte oss! Wiehu, det blev i alla fall en skillnad den här gången kan jag lova! Jag har kort hår! Jag kan inte ens sätta upp det i totte om jag skulle vilja. Vaa liksom? Har jag inte haft sen jag var liten. Idag är det skitsnyggt, men vi får hoppas att jag även själv kan styla det så det ser bra ut. Ja, det får bli morgondagens eldprov.
Sen efter en ganska rejäl omväg om vi säger så var den lilla Fiestan fullpackad och rullade ut mot Väla. Tur för Charre och Bechir att vi skulle dit även om de fick sitta inträngda i baksätet! Sen gick de på sitt håll och jag och Naffie släpade Alex (vilket kändes som att ha med pappa ungefär, haha) runt Väla i X antal timmar. Dessutom påstod han att han hade haft trevligt. Haha, va? Hur då? Vi letade julklappar, Alex letade bänkar... och vi kom hem med skor till oss själva. Tja, det kan man ju kalla en lyckad shoppingtur, och å andra sidan en misslyckad shoppingtur också om man hellre vill det.
Nä, nu ska jag hem till Alex och dricka varm o'boy (om jag har tur, annars får det duga med kall) och sen vara vad Charre kallar toffelito hoppas jag. Äh, nej då! Åh, jag hoppas att du kan komma med ett positivt besked från farmor och farfar! Cojones, cojones boy! Haha, säger jag...

Kommentarer
Av: Nathalie

haha! Vilken dag på Väla. Du är så söt i din nya frissa. :) Ha så skoj ikväll Pussss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback