Och allt var på topp? Nehej, inte länge

Om livet kunde vara som det var igår lite oftare. Alltså, inte för att gårdagen var en unik dag då det hände unika saker, nej då, men allt var bra. Det var en sån där mellandag när allt är lugnt. Hade Cn lite sådär i tankarna, var hos hästen med Fia och det var mysigt när vi pysslade om henne och sånt, sen kom Krisse och Navel och kollade Prison Break med oss innan vi stal soppa i kylen och gjorde eget vitlökssmör till mackorna. Allt var bara bra. Navel verkar ju ta lätt på detta med Cn och det gör mig så glad. Jag vill inte välja! Kan det verkligen bli så bra att jag slipper? Jag har svårt att våga tro det.

Idag var vi hos hästen igen och jag red ut själv medan Fia och Therese stack och käkade eller vad de gjorde. Jag red barbacka... med en telefon i handen. Haha, tänkte att jag kunde ringa och prata med Christoffer lite medan jag red bort till grusvägen och värmde upp henne lite grann. Haha, jovisst. Den stackars hästen fick skritta runt med mig i över en timme för att jag skulle prata i telefon. Ah, det skadade henne inte men så värst mycket ridit blev det ju egentligen inte.

Var ute och gick med Alex sen och lämnade nycklarna till Fia som hamnade i min ficka innan. Ja, det är trevligt med promenader. Var ju ute och gick med Ida igår mitt i natten. Vilken träning jag får, haha. Ja, ska man gå med Alex får man ju småspringa, liksom med Cn. Alex har ju världens längsta ben och Cn... är kanske bara snabb, jag vet inte? Haha. Annat var det innan, ute i Ödåkra sprang man ingenstans... utom när man kastade äpplen på skolan som man pallat från farbror polisen i huset bredvid förstås. Eller när någon fick tag på vattenslangen.

Ja det var tråkigt det jag fick höra nyss. Jag har nog inte insett att jag reagerat på att bli sviken på det sättet som jag brukar, trodde inte det i detta fallet. Men jo, tyvärr är det nog så. Du fick mig att se det i alla fall, men det är svårlöst. Jag tar helt enkelt ett avstånd och jag gör det inte medvetet. Det brukar enligt min erfarenhet sluta med att relationen rinner ut i sanden vilket är bra i många fall. Men inte nu! Ni kallar det att jag blivit kaxig och självupptagen. Nja, kanske skulle jag säga att det handlar om att jag blir upptagen med att se till att jag inte blir sårad. Igen.

Kommentarer
Av: Skalman

Hahaha.. jag trodde hela tiden att det var jag som försökte hålla samma snabba takt som dig.. Haha så fel det kan bli :P

Av: navel

du väljer väl själv?

2006-11-08 @ 23:22:20
URL: http://dinmamma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback