Zorina

Alex på Zorina

Hahaha, har ni nånsin sett denna stora häst se så liten ut?! Hon ser ut som en ponny och så är hon lika hög över manken som jag är lång... Dock är ju halsen som på en giraff.

Jag på Zorina

Så ska det se ut, haha. Såhär stor är hon på riktigt. För stor för mig med sadel men utan så funkar det.

Jaha, då var man en häst fattigare kanske, men om det var priset för att bli kvitt falskhet i sitt liv så var det värt det antar jag. Slutdiskuterat om ämnet. (Eller kanske inte, men helst.)

Haha, det har inte varit Fredriks dag i skolan idag, han har bara gjort bort sig konstant, och jag och Louise har bara skrattat. Först glömde han låsa dörren på toa. Men sen kom det som jag tyckte var det roligaste. Föreläsningssalen har två dörrar, en längst fram vid tavlan och en i den bakre delen. Fredrik som är helt stirrig efter sitt toabesök rusar in genom en av dem, naturligtvis fel dörr (längst fram), och håller på att springa ner en förvånad gästföreläsare, hahaha! Fredriks min var helt obetalbar, riktigt förvirrad! Han följdes hela vägen till sin plats av skratt från två klasser, haha.

Sen skulle jag då till hästen "själv" och Ida kunde inte och inte Naffie eller Charre heller som jag hade frågat. Alex bara:
"Ska du till stallet helt själv?"
"Ja, det ska jag väl."
"Jag kan hänga med ju."
Haha, snacka om förvåning men javisst okej då. Jag fick truga upp honom på hästen sen men jag såg nog att han ville. Som jag vek mig av skratt när mästerryttaren "Jag har faktiskt ridit!" lyfte en halv meter från den stackars hästens rygg i traven...

Sen ringde CN också. Fanns mycket jag ville säga om tisdagen men det kan vi ju ta när vi ses istället. Det var... nåt extra, det kunde vi dock enas om. Jag längtar tills lördag. Och söndag... om vi vågar? Haha, galen idé men jag gillar den.

Läs Jockes blogg för dagen, jag lovar, den är klockren!  http://jockefast.blogg.se/

Kommentarer
Av: Nathalie

aa.. men vi ses iaf imorgon ;P *kramar^*

Av: Skalman

Ja, om jag får säga det själv så....... kommer det ta yttligare 10 år till nästa gång jag rider :D Det har bara gått några timmar, och jag går redan som jag har skitit på mig :D Sablans träningsvärk :P

2006-11-17 @ 00:30:16
URL: http://salladdallas.blogg.se
Av: Jocke

Kul att Ni gillade bloggen, den hade visst "Det där lilla extra" :P

2006-11-18 @ 12:59:18
URL: http://jockefast.blogg.se
Av: Jocke

Nämen vafan, det förefaller ju på ett sådant sätt att Alex sitter där helt anonymt med ett bonnasmajl på pållen!

2006-11-19 @ 08:13:34
URL: http://jockefast.blogg.se
Av: Hannah

Fin häst! Min heter oxå Zorina =)

2007-09-30 @ 11:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback