Höstkänsla och gamla minnen

Åh, fy vad sur jag blev på den här jäkla bloggen! Ägnade en timme eller mer tidigare ikväll åt att skriva ett inlägg och loggades ut när jag skulle spara det så att hela skiten försvann. Då var det inte kul mer så jag gick ut och gick en runda istället. All alone. Fast jag funderade på sällskap ett tag men kom fram till att de jag kände för just där och då antingen med 100 % säkerhet skulle sagt nej eller så har jag ingen möjlighet att få tag på dem. Det var skönt själv också faktiskt men som vanligt med mörker och ensamhet så blev man invaderad av tankar. Det roliga är att  man brukar komma på nån liten klokhet eller insikt när det händer.
Dagens är i princip att det är svårt att förstå att andra människor lever samtidigt som man själv gör. Alltså, alla vet vi att det händer saker bakom vår rygg hela tiden. Men...
Det är svårt att sätta ord på sina små insikter märker jag! Men såhär då; det pågår ungefär 9 miljarder parallella liv exakt samtidigt. Där få berör andra. På ett sätt. (På ett annat berör folket på andra sidan jorden mig, men nu ska vi inte krångla till det.) Det innebär att ca 9 miljarder olika tankar och känslor tänks och känns just som du sitter och läser detta. Är det inte en svindlande tanke? Det tycker jag att det är. När man är kär undrar man ständigt vad ens kärlek sysslar med i detta nu. Tänk om man kunde veta...
Ah, ni får ta det för vad det är. En tanke ur röran i mitt huvud.

Vad jag skrev innan tänker jag inte skriva om exakt som det var. Det orkas inte. Men i princip stod det att i fredags var jag och Naffie hos Jocke med Alex, Henke och den andre Jocke. Hanna ringde och berättade saker om folket jag kände en gång. De som gick i min högstadieklass och som har förändrats en hel del om man säger så; precis som jag då antar jag! Åh, om det blir som Hanna planerar ska vi festa ihop vi tjejer. Herregud, inget i världen kan få mig att missa det i så fall! Mohaha. Sedan snackade jag & Naffie gamla minnen och skrattade så tårarna rann (bokstavligen) så att boysen kände sig lite utanför. Jag säger bara; damn vad vi har snackat sex vi i 9F! Fattar inte att vi kunde komma på så många saker att ta upp i samma ämne! Vi har diskuterat allt tror jag! Ta bara att någon (inga namn) ringde upp sin pojkvän efter att vi ritat en liten, hm, karta, och ropade "Vet du, jag har hittat den!"  helt glatt. Det säger det mesta liksom, hahaha!
Sedan fick jag sällskap hem igen (av Jocke Fahst den här gången) och jag bara undrar; är jag så skoj att promenera med? Haha. Men det här gången var det verkligen inte fråga om drickapaus och blåbärssoppa för som jag skrev i mitt gamla inlägg: det var inte direkt Vasaloppet.

I lördags var hade jag och Fia seriösa sysselsättningsproblem och inte för att det inte fanns alternativ, men vi ville typ leka dunkgömme... Det ville inte Cn, Jonas, Krisse & Navel. Tråkmånsar! Så vi gick ut och gick istället men hann inte långt innan Glaspunktenbilen gled förbi och vi hamnade i Ödåkra. Hem till Navel först och det var långt ifrån vad jag önskade mig vill jag lova. Fast jag fick träffa Frida igen. Aw, jag fick pussen! Vilken ära faktiskt. Men sen var det hem till Krisse och där blev vi kvar hela natten. Navel hade jour och alla stannar uppe med honom. How the fuck does he do it?! Haha.
Jaja, det var roligare och mycket mer välskrivet förra gången. Men ska det cp:a sig så ska det väl.

Bara en sak till (ytterligare en liten tanke):
Vem uppfann arbetsbyxorna? Ni vet såna med verktygsfickor och sånt. Well, whoever it was I'm a big fan! Fast vilken dum jävel kom fram till att det ska vara en tröja till?! Well, whoever that was I'm no fan! Haha, ni fattar vad jag menar va?

Kommentarer
Av: Alex

Brukar du fantisera om män i arbetsbyxor? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback