Tack ändå

I fredags var man... hm, frisk. Eller, så det räckte för att gå till skolan och sen ha en lugn hemmakväll. Sån var tanken. Bara det att så fyllde Malin 9 år och man fick ju gå dit också såklart. Fuck, man kanske skulle ha en present? Vad ger man en 9-åring då? 60 spänn, så blev hon glad. (Det var vad jag kunde få ihop snabbt) Ja, jag tror faktiskt hon blev det. Och så sparade hon ju det regnbågsfärgade pappret också, hm...
Och ja, sen var det ju bara det att Marielle och Fia skulle på förfest hos Jaquline efteråt. Så, ja dit kunde jag ju följa med. Sån var tanken. Shit, jag halvsov i soffan och klappade Zlatan där ute lite innan jag gick in och tittade på ett popcornskrig. Så så festig blev den förfesten för mig men även om jag inte ville erkänna det så var jag nog inte riktigt frisk ändå. Ah, nykter var jag i alla fall hela kvällen. Sen var det taxi ner i stan och så liksom bara hamnade jag på Tivoli. Jag skulle ju inte ut ju! Äh, jag var ju i stan ändå och så. Så var det upp på Barcelona först naturligtvis. Den här gången blev det inga tequilashots för min del! Nästan alla de som var där förra lördagen var där den här gången också utom Navel, men han var väl bara glad att slippa eftersom jag var där. Jag fattar inte, men det är kanske inte meningen heller? Max då, hahaha, då var det inget "Hej snygging" och värsta kramen utan lite sådär lagom hej och kram ni vet. Hehe, fint att han vet att han är avslöjad i alla fall!
Sen försvann de alla, en efter en. När klockan var halv 2 hade jag tappt bort precis alla utom Cn. Otroligt att så många människor kan försvinna. Hursomhelst så var jag trött och ville ta sista bussen hem men Cn lovade att han skulle följa mig hem om jag stannade kvar tills de stängde. "Haha, viiisst" tänkte jag men ville ändå se hur han skulle krångla sig ur det. Det gjorde han inte. Faktum var att han inte bara följde mig ända fram till min brevlåda (en halv mil i fel riktning eftersom han bor i stan) och sedan gick hem själv klockan 4 på morgonen, han bar mig till och med en bit på vägen. Haha! För att han läst min blogg. Typ. Sweet anyway!

Jaha, nu är Zorina officiellt vår foderhäst då! Kontraktet undertecknades igår och gäller åtminstone fram till sommaren. Som om hon visste vad som var på gång så fick jag henne ner på tygel för första gången igår och hon liknar inte längre en giraff med halsen så högt det går när man rider. Funkar perfekt helt plötsligt.

Sen i övrigt var gårdagen en (nånting negativt här) kan man säga. Det hade kanske också biologiska orsaker, men det var inte bara så. Det kändes bara så hopplöst och olösligt och jag vill inte att det ska vara så. Ja, jag vet att jag kanske inte säger allt på rätt sätt men vad som egentlligen hände var ett klassiskt exempel på att män kommer från Mars och kvinnor från Venus. Om ni förstår. Vi talar olika språk. Ändå lyckades mitt meddelande nå fram i alla fall, för att leka lite med orden, och som många gånger förr togs det emot med respekt och en vilja att ändra vad som är fel. Det är underbart att bli bemött så. Så därför; tack ändå.

Kommentarer
Av: nathalie

jaaa. :) I know... Hoppas du snart blir frisk :) Saknar diiiig babe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback