Trodde jag hade bättre koll

Jag trodde jag kunde distansera mig, kontrollera mig, koncentrera mig på annat. Och jo, det kunde jag. Visst, det gick fint! Jag blev riktigt duktig på det. Så gjorde jag saker efter mitt huvud tillslut. Eller vad det var som bestämde. Anyway. Så var jag inte riktigt lika bra på det mer eftersom huvudet inte hängde med längre. Inte som jag ville att det skulle. Äh, jobbigt, jag bara vecklar in mig nu. Men:
Vi tror att vi klarar av mer än vad vi gör på det området, är väl allt jag kan säga. Men jag har lärt mig nu... skulle jag vilja påstå men kan bara hoppas. Fler som har lärt sig? (Det är bara en fråga alltså.)

Hämtade hem Zorina i söndags! Fick köra över 30 mil men jag slapp i alla fall köra med transporten. Det blev inte i Väla by hon fick stå utan hos Kristoffer. Nja, mittemot är kanske än bättre beskrivning då, haha. Frågar du honom så står hon lååångt från hans hus.
Hon såg inte exakt ut som vi tänkt oss... och Karin (ägaren) var inte helt lycklig över att hitta henne i det skick hon var. Långhårig efter utevistelse, omusklad efter ingen träning (nästintill underhals dock), sliten svans och oklippt man. Dessutom början till vad som förmodligen var mugg och så såg hon... ja, ledsen ut faktiskt. Ja, en häst kan se ledsen ut! Men hon kvicknade till när hon kom till nya stallet och Karin gav sig genast på manen med saxen. Snart har vi fixat både pälsen och musklerna också ska ni se, så blir hon en riktig heting, haha. Men sjukt stor är hon... jag som brukar rida ponny... gud.

Tentan inlämnad och klar, hoppas bara man får godkänt också. Ja, det får man säkert. Annars gråter jag! Haha.

Får se vad som sker imorgon och helgen i övrigt. Häst förstås, har henne 7 dagar i veckan till att börja med men Fia fixar imorgon. För mig blir det skola först, sen kanske shoppa lite med Fredrik om jag hinner och förhoppningsvis en liten fika med Zandro också. Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda!

Grattis Krisse! 19 år idag, du börjar ju bli gammal och grå snart! Men vad gör det att man är ett år äldre om man får en sportratt för 2500 kr i födelsedagspresent? Jag hade gråtit, men han sken som en liten sol, haha. Skulle festat på Villan med Charlotte och Philip idag men det var en hel del som motarbetade mig vad det gällde det projektet. Tradigt, men det får vi väl ta igen en annan dag. Fick träffa Rikard idag liksom alla de andra åtminstone, och det var ju icke fel det heller.

Åh, måste bara lägga till en liten aforism också på slutet, den bästa på länge, fundera på den. Det stämmer i alla lägen:

Människor kommer att glömma vad du sagt och gjort, men aldrig hur du fått dem att känna


Kommentarer
Av: nathalie

hajj gumman :) Jag saknar dig :( känns som jag måste fråga difg ome tt par grejer från ditt senaste inlägg... :) Du gör mig super nyfiken genom din blogg :) Mupp är du :) MIN söta mupp. Love yooou !!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback