Gott Nytt 2007

Nyår, redan? Jag & Christoffer bestämde oss för att Helsingborg inte var staden för vårt nyår 06/07. Fredag till lördag sov han här och så åkte vi redan innan halv 11 på lördagen. GPS är en bra grej och något som vi kände att vi med vårt lokalsinne kunde behöva. Den guidade oss genom ett molnigt Skåne och Halland och tog oss igenom ett genomdränkt Bohuslän till Ullevimotet och in i Göteborg. När vi kom fram öste regnet fullkomligt ner och blåste gjorde det också. Men vad då? Vi hade varandra och när vi båda lika vilse hoppade över vattenpölar och försökte hitta hotellet utan att blåsa bort (nog störst risk för mig) hade vi nästan kul ändå. Till sist fick vi övervinna stoltheten och fråga var gatan låg. GPS är en inte sååå bra grej i tätort, särskilt inte när man inte får svänga vänster någonstans. Väl uppe på hotellet slängde vi oss i vad som kallades dubbelsängar (två sammanförda enkelsängar som ständigt kasade isär) och torkade upp så gott det gick. Sen blev det shopping i Nordstan. Jag skulle handla jeans men det var han som kom tillbaka med ett par… aja. På kvällen gick vi frivilligt vilse i blåsten och kom tillbaka med en pizza. Natten pratade vi oss igenom. Ett av de mest konstruktiva samtal jag haft som verkligen öppnade mina ögon en hel del. På söndagen var det shopping igen men denna gång ute på stan och jag hittade en vit skjorta. Han hittade såklart ännu mer grejer. Haha.

Kvällen gjorde vi inte märkvärdigare än vad den var. Vi drack öl, åt kebabrulle och firade tolvslaget på Avenyn mitt i ännu mera ösregn. Det störde oss inte alls att vi blev blöta (vi var ju vi två!) men vi var inte dåligt kalla när vi återvände till hotellet. Särskilt inte älskling som verkligen tog fasta på uttrycket ”vill man vara fin får man lida pin” och bara gick omkring i skjorta och kavaj i 4 gradig ”värme”. Men fin var han ju! Vi ville verkligen inte hem på måndagen men vi tog det sakta hem i stormen och stannade till och tankade både det ena och det andra. Vi avslutade vår trots allt underbara helg med en promenad i blåsten i Pålsjö.

Allt som kunde gå praktiskt fel gjorde det nämligen. Nja, nästan i alla fall. Regn, parkeringsböter, vilse och så vidare. Men vad betyder sånt egentligen om man tänker efter lite? Nada.


Ikväll kommer han hit igen och bor med mig ett par dagar. Underbart helt enkelt. Efter tre intensiva dygn i Göteborg där vi inte var mer än några meter ifrån varandra under hela tiden ville vi ändå bara ha mer. Och det får vi nu! Yeah.


Var precis på Maxi och handlade inför våra middagar. Träffade Björn från Scandlines där. I väktaruniformen istället för Scandlinesuniformen såg jag inte att det var han ens förrän han sparkade mig på benet lite sådär.  Precis som vanligt så visste jag inte vad jag skulle säga när jag snackade med honom. Han får mig nämligen alltid lika osäker och jag har ingen aning om varför? Det känns som att bli bedömd att prata med honom vilket gör att man antingen babblar eller står helt tyst. Haha, konstigt hur människor påverkar en olika! Med vissa vet man bara exakt vad man ska säga.

Christoffer i bilen

Christoffer i bilen på väg upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback