Häst!

Var ute på Långeberga och tittade på en häst idag. Ett arabsto uppfött på Blommeröds stuteri, det ni. Var ett jäkla skitväder så jag fick bara se henne longeras. Jag hade så klart velat rida men att se henne in action var inte illa det heller, hon kunde verkligen röra sig! Och hur trevlig som helst i stallet, en riktig gosehäst där. Ska dit på lördag och rida. Då kommer där en till som vill ha henne på foder men jag tror ändå det finns goda chanser att få henne, och det hoppas jag verkligen jag får! Så perfekt det hade varit. Inte långt dit, en underbar häst (gillar henne redan) och dessutom gratis. Det var nästan ett måste eftersom jag trots jobb inte lever i lyx precis även om det knappast går någon nöd på mig. Den andra som kommer dit har redan ridit henne en gång, men trillade av när hon skyggade. Ja, inte fan ska hon få av mig, haha. Dessutom antydde ägaren att hon tvivlade på att den andra klarade av henne. Jag tvivlar inte på mig själv vad det gäller det. (Ja, vaddå? Man måste få vara lite kaxig ibland också!) Så, nu ska jag bara se till att hon blir min. Ja, eller att jag blir medryttare rättare sagt.

Träning, häst, skola, jobb. Jag gillar att hålla mig sysselsatt! Hoppas att jag inte tagit på mig fööör mycket nu. Träningen är det som ryker först i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback