Äntligen plugg igen...

...

Förlåt för min otroligt dåliga uppdatering! Sämre kommer det dessutom bli, tyvärr. Har haft väldigt mycket att göra och kommer ha enda fram tills på lördag. Fly away, fly away... ner till värmen och ljuset! En högst välbehövlig recovery från det här snöblandade regnet, mörkret och inte minst plugget! Det är bara så att jag ska bli klar med det tills på fredag. Det ska sedan firas med lite vin och middag (nej, det är ingen dejt med en hemlig beundrare), en god natts sömn och tio dagar på stranden. Bara för det kommer det vara femton grader och molnigt på Islas Canarias hela tiden...

Det enda jag ska ha dåligt samvete för att lämna kvar är stackars Cisco som måste vara tio dagar hos surtanten (=Dylan). Hon fräser så fort han kommer närmre än två meter ifrån henne. Han som bara vill hälsa! Dessutom var han hos veterinären idag och fick sin första vaccination och medicin för öronen. Stackars liten, han tyckte inte alls om att bli inlåst i en bur, åka bil, möta hundar hos veterinären, bli stucken i nacken och petad i öronen för att sen bli inlåst och instoppad i bilen igen. Det är kanske inte så enkelt att vara katt ändå!

Skulle kunna berätta om min helt galna julmiddag hos farmor i fredags också, nu när jag ändå flyr plugget. Jag nöjer mig dock med den korta versionen: Syrran tar med sig pojkvän och hund. Hund är illa uppfostrad och på lekhumör. Hund springer in i bord och välter värmeljus med massor av stearin över farfar. Farfar bli rejält förbannad (inte konstigt!) och slänger ut hund. Matte och husse försvinner efter hund. "Kära" styvmor rusar efter matte. Tystnad... så man nästan kan ta på den. Pappa åker och letar efter alla som försvann men kommer tillbaka ensam. Krismöte mellan farmor, farfar och pappa i köket. Christoffer säger: "Vart tog alla vägen? Gick de ut och avlivade hunden?" The end. Historien skulle bli mycket intressantare om ni kände min släkt, visste hur stel middagen var redan före, hur fel skämtet var, hur mycket kusiner och alla vill säga och göra rätt saker och hur mycket stackars farmor hade ansträngt sig för att allt skulle bli trevligt. Det är en omöjlig uppgift att göra en julmiddag trevlig när kära styvmor inte vill vara där och ingen annan vill ha henne där heller, utom möjligen mina systrar/hennes döttrar. Stackars farmor & farfar, sedan säger jag inte mer. Ord är överflödiga.


Kommentarer
Av: Charlotte

Hhhahaha, släkten är värst!

Av: mamsen

Puh, vilken tur att det var Dylan du menade, blev lite orolig där ett tag!

2009-12-16 @ 19:13:02
Av: Annapanna

Hahahah oj oj oj=) vill höra den långa varianten på fredag!!

2009-12-16 @ 22:23:15
Av: Fia

illa uppfostrad hund, hemska släkt, hata min mamma tycker inte om dina systrar heller kanske?

Tino gjorde inget fel om du nu försår dig för fem öre på djur anna vilket jag tvivlar starkt på nu för tiden. han var instängd i en ring, där satt en hund i knäet på lena som han inte ens fick nosa på! och du förväntar dig av en 6 månader gammal hund att uppföra sig perfekt i en sån situation! Fyfan för sig Anna att ens har mage att skriva det på det viset!

Förstår du hur många gånger du sårart mig sen du träffa Christoffer? Du är ju minsann inte samma människa längre!

Du skiter fullständigt i mig som du har tillbringat hela ditt liv med!

Usch just nu ångrar jag att jag har ditt namn på min rygg!!

Och du om det hade varit ett litet barn på ett år som sprungit runder och stött till bordet hade det varit okej att skrika jävla ung jävel ut ur huset och sånt då.

Du har fan i mig tyckt illa om tino sen första gången du såg honom!! Och det är inget fel på den hunden haha tycker du är så extremt elak!

2010-01-18 @ 21:56:06
URL: http://jrantzow.blogg.se/
Av: Anna

Släkten är inte hemsk, men det är hemskt att träffa alla tillsammans eftersom ingen tycker att det är trevligt. Jag tycker inte om din mamma, och hon tycker inte om mig, det vet alla. Det var inte Tinos fel det som hände, han är en stor bebis bara. Men man tar inte med sig honom hem till någon om man vet att det finns risk att han ska stirra upp sig så. Jag förstår farfar. Nej, jag är inte samma person, det kallas att bli vuxen. Men det har inte varit meiningen att såra dig.

2010-01-19 @ 16:03:28
URL: http://annagustafsson.blogg.se/
Av: Fia

Du skrev illa uppfostrad. Han brukar inte bete sig så när där är mkt folk, men det vat en tryckt och spänd sträming och jag tror han kände det. I vilket fall anna så nej jag ska inte ta med han till farfar igen och det kanske var fel men hur skulle jag kunna veta det. det som var fel av dig var att skriva så om min hund (mitt barn som han faktiskit är känns det som) i din blogg.

att bli vuxen innebär inte att bryta kontakten med folk, men visst är det det du vill?! Hman kan tro det, hur måna gånger har DU ringt MIG under förra året?

2010-01-26 @ 09:49:56
Av: Anonym

besök min nya sexblogg!

2010-01-26 @ 10:10:19
URL: http://sexwhip.blogg.se/
Av: Ann-Sofie

Det var synd att middagen blev förstörd. Det är ju så med både hundar och barn, att man inte kan förutspå vad som ska hända och ske... Det var bara otur att er farfar fick stearin på sig. Får man ont så tappar man ju ofta humöret och skriker sådant som man inte menar egentligen... Sen är ju brinnande ljus och en livfull hundvalp ingen bra kombination. Hoppas att det löser sig för er båda...

2010-01-26 @ 10:11:28
URL: http://ansoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback