Nästa på tur...

...i min "bojkotta-företag-kampanj": Folksam. Jag har en hemförsäkring student som den 14 januari ska övergå i en vanlig hemförsäkring. Hur svårt kan det vara? Tydligen otroligt svårt. Jag har ringt fyra gånger om samma sak och fått inte mindre än fyra, eller var det kanske fem räkningar inom loppet av tre månader. Det ni! Är det inte så att vi har en studentförsäkring som bara täcker den ena av oss (kan det ens vara så?) så har vi en studentförsäkring och en vanlig hemförsäkring, samtidigt! Eller så stämmer perioden i försäkringsbeskedet och på räkningen inte, eller så ska jag faktiskt inte betala de räkningarna som kommer hem till mig, vilket har varit fallet med tre av dem. Tänk om man snällt hade betalat och inte protesterat, hur mycket pengar hade de egentligen fått av mig vid det här laget? Hur jävla svårt kan det vara att få rätt på? Jag kan snart namnen på de som jobbar på kundtjänst... och det är inga genier direkt, verkar det ju som. Ingen kan tydligen lösa det. Jag tänker bara; om jag hade behövt försäkringen då? Ska man hålla på ännu värre för att få ut pengarna då? Nej, aldrig mera Folksam! Tackar vet jag Länsförsäkringar, aldrig har jag varit med om att något bolag varit så hjälpsamt som de var när någon körde på oss på City Gross och sedan stack. Vi fick hjälp fast vi bara hade bilen trafikförsäkrad!

Och ja, jag håller fast vid att det är första och sista gången jag bor i Helsingborgshem. De är värre än Folksam, tro mig, för de vet att jag inte kan byta bolag om jag inte är nöjd. Fast sedan vi flyttade in har de skött sig. Får väl se hur det blir när vi flyttar ute en gång i tiden...

Nej, nu ska jag till skolan och plugga så att mitt arbete kan bli klart någon gång och vi kan åka till Gran Canaria! Woho! Ett sista inlägg innan resan blir det kanske imorgon, om jag hinner! Annars hoppas jag på en vit jul för er och en riktigt solig för oss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback