Slut på ledigheten...

... och latheten. Har förstås latat mig idag, inte gjort mycket mer än läst, spelat strandtennis i Norra Häljaröd och käkat kebebtallrik med Christoffer och Klas. Men på måndag är det dags att bruka lite allvar. Ska börja jobba som biståndshandläggare i Landskrona. Usch, vad jag är nervös faktiskt. Har ju varit där på praktik i fyra månader, men det är en annan sak att verkligen jobba där, att prestera. Känns också som att jag kommit ifrån det jag gjorde där efter all skola. Kommer nog tillbaka när man väl är tillbaka. Dessutom ska det bli väldigt kul att träffa alla som jobbar där igen.

Annars så ska vi snart ner till stan och spela biljard med Matos, Paulina och några av deras vänner. Ska bli att göra något annat efter två filmkvällar i rad. Eller, spelkväll med fightingspel hos Zurka igår kanske inte precis är filmkväll, men det involverar ju dock en tv. "Titta vi flyger" blev det i torsdags. Zurka och Rigi är ju, ja, Zurka och Rigi helt enkelt och naturligtvis tyckte de att den var skitbra. Fia verkade inte lika road stackarn. Var dock kul att se henne! Saknar syrran emellanåt faktiskt.

Nu är det sångstund här hemma, Christoffer har plockat fram gitarren och pärmen med låtar som är början på ett projekt så det är bäst att jag slutar skriva innan jag börjar skriva låttexter istället för det jag vill säga, vad nu det är... I vilket fall fick jag det inte sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback