Prag...

... kommer det alltså att bli. Bara en månad kvar också, och den kommer flyga förbi eftersom uppsatsen ska bli klar och sedan ska man börja sommarjobbet nere LA. Ser verkligen fram emot att jobba i sommar även om det inte blir mycket ledighet. Får bli sådana här weekends som Prag, någon runda till Kungälv och Göteborg och hälsa på, precis som det får bli Småland. En och annan heldag till exempel på Bakken är också ett måste. Låter ganska mycket på en sommar ändå tycker jag, så himla många helger är det inte. Fast om man tänker efter så har jag plötsligt dubbelt så många helger denna sommaren jämför med förra. Inga långa varma dagar då man inte ens får se solen eftersom man är instängd i en plåtbox kallad City Gross. Istället kan man välja att gå eller cykla till hembesöken och får lite sommarväder när man jobbar i veckorna. Sedan kommer man hem på fredag kväll utan ångest för att man ska jobba och alla andra ska hitta på något kul. Att jobba helg är i princip aldrig värt det. Brun kan man ju dock bara drömma om att bli denna sommaren, sola kommer knappt att hinnas med men det är kanske heller inte högprioriterat.

Så Prag blir det då, med bilen. Jag, Christoffer, Zurka och... ja? Johanna? Helst inte, av flera anledningar. Först och främst för att jag inte vill resa med någon jag inte känner på grund av risken för bråk och/eller att det blir uppdelningar. Enligt Google Maps kommer det att ta 11 ½ timme att köra ner, om man räknar in båten Trelleborg-Sassnitz som går absolut fortast. Det kommer bli en lång resa, men vad fan, man kan ju ha roligt i bilen också. Det är faktiskt en av mina resedrömmar att göra en roadtrip med vänner (fast jag nog närmast tänkte på typ Rout 66 och inte E52). Vi kommer dessutom köra genom Tyskland så det blir väl någon paus där i alla fall. Vem vet, på hemvägen kanske vi kör in om Berlin eftersom vi ändå kommer köra precis runt staden. Då kanske ni undrar varför vi inte åker till Berlin istället. Därför att det kostar runt 120 kr per person och natt att bo på trestjärnigt hotell mitt i Prags centrum. En öl kostar ca 9 kr. Och jag är student.




På en av min och Christoffers många roadtrips, här på väg till Harald och Apelnäs utanför Borås.




Som sagt finns det flera sätt att få tiden att gå när man åker bil...

Kommentarer
Av: Emelie

Jag är lätt på någon roadtrip i sommar:)

2009-05-11 @ 19:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback