Bibeln

Jag har bestämt mig för att läsa hela bibeln. Jag är trött på att alla böcker tar slut så snabbt så jag tog den tjockaste jag hittade... Nej, så var det nog inte. Jag har heller inte gått och blivit religiös och jag funderar inte på att bli präst istället för socionom. Jag tycker helt enkelt att det faktiskt är allmänbildning och redan efter bara tio kapitel i Första Moseboken har jag redan fått ganska många aha-upplevelser. Jag ska läsa bibeln som en fantasybok, men också som samhällskunskap. Jag har redan förstått att många av svaren på frågorna kring varför vårt samhälle ser ut som det gör går att finna i den här gamla luntan. Fascinerande är det i alla fall, men vi får se hur långt jag orkar. Målet är som sagt att läsa ut den. Oroa er inte, jag tror inte på det som står där.



Kommentarer
Av: mamsen

Herre Gud!(fyndigt) Vilken ide,inte dum alls men inget jag förväntade mej av dej!

2009-11-09 @ 19:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback