Oh, my god...

...om tio veckor är jag socionom! Säkerligen en arbetslös sådan, men i alla fall. Vägen härifrån till dit känns dock extremt svårframkomlig. Började en ny kurs idag, den sista på hela utbildningen. "Kursen är på avancerad nivå och kan ingå som fristående kurs i masterexamen och ska innebära en tydlig progression i förhållande till grundläggande nivå. Kravnivån kan uppfattas som högre". Jotack, det kan man nog säga... fattar inte hur jag ska klara den ärligt talat. Vi får ett autentiskt fall - lös det. Jaha, hur i helvete då? Ni kan ju ringa till någon på fältet, slå i gamla kursböcker, använd allt ni har lärt er under hela utbildningen. Mitt fall handlar om en förbannad dotter som skriver till en myndighet, vilken vet jag inte, och klagar på att hennes gamla far inte har blivit behandlad som hon anser lämpligt av kommunens äldreomsorg. Jag arbetar inte på Socialstyrelsen? Jag kanske skulle valt en annan utbildning som inte har examensprov...

Roligare är att vi var på halloweenfest i helgen hos Emma & Viktor. Fick en inbjudan i torsdags så man hade inte mycket tid att förbereda en outfit. Blev väl ändå hyfsat tycker jag. Christoffers var klockren, precis som Zurkas. Stackars Viktor hade köpt svarta linser, men han hade ingen aning om hur svårt det är att sätta i dem. Det krävdes många försök och tillslut två vana linsbärare med sammanlagt fyra händer för att få dit dem. Men vill man vara läskig får man lida pin... eller vad det heter. Bjuder på bilder när jag lagt över dem från kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback