Vad är väl en bal på slottet...?

...om inte alldeles, alldeles underbar! Nja, riktigt så fint och riktigt så kul var det inte, men nästan. I lördags var vi först hemma hos Klas och firade att han fyllt år i veckan som gick och åt oxfilé och potatisgratäng. Mums! Sedan var vi på Örenäs slott på kvällen med alla chefer, tjänstemän och deras respektive från hela Veidekke Skåne. Kan säga att det var fint värre. Fick champagne i salongen först och gick runt och tog alla i hand... hemskt, och som jag sa: det är så man sprider svininfluensan! Det var säkert över hundra personer i klänningar/kostym och slips. Det hade inte riktigt vi fattat så vi kom i vanliga festkläder (läs klädda för utgång ungefär) och kände oss som de bönner vi har blivit nu... haha. Sedan var det trerätters middag och massor med alkohol. Vitt vin, rött vin, snaps, dessertvin, avec och drinkbiljetter. Måste vara ett rikt företag! Någonstans mellan rött vin och dessertvin blev tillställningen riktigt trevlig. Min bordsherre var ungefär dubbelt så gammal som jag, men det var ganska trevligt folk vid bordet faktiskt, även om inte heller Christoffer kände någon av dem. Det hela slutade med dans till typ "Summer of '69" efter att klockan passerat midnatt. Det var mer i min smak än kasedansen tidigare. Eftersom vi redan missat sista tåget hem ringde vi lite och kollade om folk var ute när vi kom tillbaka till stan med den hyrda bussen, men icke. Fick bli taxi hem för 350 kr. Bra att veta vad det kostar och ett billigt pris för den kvällen!

Igår kom Isac, Helena och Magnus hit och fikade och hälsade på katten. Isac berättade att han hade lånat en bok om katter på biblioteket och sedan hade han köpt två bollar och en leksaksmus till kisen. Undrar just om Isac eller jag tyckte det var roligast att vi har skaffat katt?

Mamma var här tills nyss, hon kom och lämnade ett adventsljus så att vi kan räkna ner till resan och de obligatoriska chokladkalendrarna. Ja, jag vet att jag är tramsig, men det är ingen jul om man inte får chokladkalender! Man kan inte köpa den själv heller, man måste få den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback