Det närmar sig...

... med flytten, alltså. Hann faktiskt med allt jag skulle förra veckan, hör och häpna, förutom att rensa klart i rumsavdelaren och träffa Charre som inte kunde när jag träffade Emelie. Trist, men det var förstås trevligt att träffa bara Emelie också. Blev lite längre än vad jag hade tänkt och när jag kom hem var den första kommentaren från Christoffer: "Vart har du varit? Du luktar sprit!" Haha... faktiskt så blev vi bjudna på vin på Juvel & Design en vanlig onsdagskväll. Så lever man lyxliv.

Denna veckan är det plugg, plugg och PLUGG som gäller. Måste verkligen råplugga idag, nu, egentligen... Men det är helt klart roligare att skriva blogg än att läsa avhandlingar och sammanfatta evidensläget kring MST-behandling. Ska äta lunch och sedan sätta igång.

Hade en riktig svenssonhelg i helgen vilket inte alls var fel. Var och handlade i fredags innan vi åkte hem och såg på film. På lördagen var vi i Norra Häljaröd och tvättade, dammsugade och vaxade bilen innan vi åkte till Ängelholm och köpte kebabpizza med extra kött och vitlökssås som vi åt med Klas och Lena. Därefter eldade vi i spisen och tittade på körslaget hos Klas. Körde hem och gick och la oss vid tolv. På söndagen gick vi en riktig långpromenad längs Råån, till Gantofta, till Bårslöv och tillbaka till kyrkan innan vi hälsade på i Raus och spelade Wii med Isac. Gissa vår ålder? Hade jag varit er hade i alla fall inte jag gissat på 22. Christoffer fick lite panik och ville att jag skulle lova att inte varje helg framöver skulle se ut såhär. Ingen fara!

Så nu skulle det egentligen ha varit en och en halv vecka kvar till flytten. Men ¤&%c%+#¤/& Helsingborgshem har, utan att informera oss, bestämt att de ska renovera hela lägenheten (förvisso på vår begäran), inklusive byte av golv, tapetsering och målning av badrummet efter att vi har flyttat in. Ehrm, och vart ska vi vara då? Ska vi hissa upp sängen i taket eller sova i uterummet? Beställa hämtmat på deras bekostnad och duscha under trädgårdsslangen? Vi ska flytta till en tvåa, inte ett slott med sju badrum och två kök. Det värsta är att de inte har informerat oss om att de tänkte göra såhär. Vi har ju tagit förgivet att eftersom lägenheten nu står helt tom och har gjort så sedan två veckor tillbaka så skulle renoveringen vara i full gång nu, särskilt som vi har fått höra detta från dem tidigare. Tack vare en räddande ängel i form av förra hyresgästens dotter som ringde till mig i ett annat ärende så började jag förstå att det kanske var såhär det låg till. Så nu får vi veta nästa vecka, det vill säga samma vecka som vi egentligen ska flytta, om vi kan flytta in den första. Det kan vi, om det är så att målerifirman hinner göra hela renoveringen på tre dagar. Det skulle jag vilja se! Så uselt skött från början till slut av Helsingborgshem, speciellt vad det gäller informationen. Om inte förra hyresgästens dotter hade ringt hade vi fortfarande gått runt och trott att vi skulle flytta in i en nyrenoverade lägenhet den första november. Och så tror man att kommunala bostadbolag skulle vara bättre än privata. Så fan heller!

Kommentarer
Av: shopalicious

Shit, vad duktigt av dig. Riktigt duktigt! Jag är duktig imponerad av dig ska jag säga. Starkt jobbat!

Önskade bara att jag själv kunde hålla mig från shoppingen. Är rätt duktig på att inte handla när jag inte är på humör, men i morgon är det stan som gäller så det känns som att mitt "nunniga" jag är historia ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback