Gran Canaria

Ja, det är faktiskt sant!! Ingen skitjul utan snö i kalla Norden. Ingen julklappshets på Väla, med svetten rinnande i pannan, paniken i ögonen och hål i plånboken medan man slår sig fram bland andra som har samma vilda blick. Istället tjugofem grader, sol, bad och cabbe på Gran Canaria. Hinner hem lagom till nyår. Inte för att det är något att sträva efter (årets mest överskattade kväll) men i alla fall. Det viktigaste är att man slipper julen. Missförstå mig inte, jag gillar egentligen julen och jag skulle inte kunna tänka mig att vara utan pepparkaksbaket med mormor eller ljusstakar och stjärnor i fönstren. Men det räcker bra där. Väla borde vara stängt hela december om ni frågar mig. Jag tycker om att ge presenter, verkligen, men ärligt talat, hur personligt blir det när man har en lista på åtmintone tio personer som bara ska avverkas? Födelsedagar är en helt annan sak, då är det för det mesta bara roligt att köpa och ge något till någon som personen verkligen uppskattar. Att ge för att man är tvungen är bara stressigt.

Men, istället för att klaga; nu får vi det bästa av två världar! Man får julstämningen innan men den 19/12 så är det bye, bye Sverige, mörker och kyla. Tio dagar senare landar vi här igen, bruna, fräscha och förhoppningsvis med lite ny energi. Det här ska bli en tradition, så fort det finns pengar till det! Tusen tack till Klas, detta var den bästa julklapp/födelsedagspresent vi kunde få.

Just nu ser vårt hem ut som ett av UFF:s lagerrum. Okej, jag kanske tog i lite, men det ligger kläder överallt (eftersom vi inte har några garderober längre) och det står flyttlådor utspridda lite varstans. Vi har snart fyllt källarförådet upp till taket med flyttlådor. Ska bli underbart att äntligen flytta. Sedan en resa på det. Om jag bara kunde hitta ett jobb också skulle det vara helt perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback