Hektisk vecka

Ja, det kommer det verkligen att bli. Tur att man laddade med en skön helg! I fredags satt jag och Christoffer bara hemma, gjorde egna hamburgare och kollade på TV. Sådana svenssonfredagar kommer det garanterat att bli fler av när vi flyttar ut på "lannet", men det har jag inget emot. Funderar dock på om vi ska köpa PS3 så småningom för att inte bli alltför uttråkade, haha. I lördags så åkte vi till Väla och jag köpte mig en riktigt varm vinterjacka, present till lillasyster som snart fyller år och lite smink. Jag vägrar att frysa i höstkappan en vinter till, det är ju hemskt när man går ut och direkt börjar huttra! Nu är det dock färdighandlat med kläder tills jag vet att jag har ett jobb av något slag på G i januari/februari. Var tvungen att ha en jacka, men inte en endaste tröja, kofta, byxor eller något sådant hamnar i min garderob förrän jag har en inkomst igen. Med flytt och allt så kommer pengarna knappast räcka ändå. Så är det att vara fattig student! Så tycker ni att jag klär mig tråkigt så har jag i alla fall en bra anledning, haha.

På kvällen kom Matos & Paulina hit och så lagade vi riktig svenssonmat; köttbullar med potatis och brunsås och åt tills vi kände oss som de stackars köttbullar som blev över. Sandra & Björn kom också och så körde vi eget oddset och satsade tjugo kronor på resultatet på matchen. Ingen satte på vinst för Sverige och oj så rätt vi hade. Sandra & Paulina satsade helt rätt på 0-1.

Igår körde vi en runda och hamnade i Ängelholm och tog en promenad längs med ån. Riktigt höstigt, kallt och mysigt! På kvällen hyrde vi Rosa Pantern och Zurka kom hit och berättade sina planer om att knocka nästa tjej han ser ute och ta med henne hem. Den killen, den humorn. Christoffer förstår den tydligen men det är värre med mig...

Har gått upp tidigt på min lediga dag idag och pluggat. Det ni! Ska in i duschen nu och sedan ta en fika med Anna och Annika. Resten av veckan ska jag hinna med att tvätta, städa, handla, gå på kalas, gå till tandläkaren, träffa Emelie och Charre (hoppas jag), färga håret, träffa mamma, ringa några samtal inför flytten, städa bilen, rensa i rumsavdelaren, börja på två arbeten i skolan, göra klart det jag håller på med och sedan försöka hinna med att gå på föreläsningar också. Får se vad jag lyckas med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback