Skolstartsväder...

...kallar Christoffer det som har varit idag. Och det är ju helt underbart! Inte för varmt, inte för kallt, och perfekt väder att hitta på något i. Så vi hoppade in i bilen och tog oss upp på åsen för lite sommarrodel. Sjukt roligt var det! På sina ställen gick det så fort att man var rädd att ramla av rodeln och det snurrade till i huvudet som när man åker bergochdalbana och det går för fort för att man ska hinna registrera hur saker och ting rör sig... Jag älskar när det går fort! Jag tycker inte om när det snurrar eller att bli kastad hit och dit som en vante i någon karusell, men fart gillar jag, särskilt när jag kan styra det till viss del själv. Man känner hur leendet sprider sig utan att man kan stoppa det! Det bästa som finns i den vägen är förstås att sitta på en häst som ger allt... åh, vad jag saknar ridningen så här i slutet på sommaren när alla stubbfälten sträcker ut sig överallt och den klibbiga värmen släpper.

Vi tog sedan en promenad i Ängelholm som vi kryddade med bulle-med-bulle och chokladmjölk i världens minsta stadspark. Kvällen avslutades sedan med Torinomat som vi tog med oss ner till vårt ställe på stranden och avnjöt i solnedgången. Jag vill ha söndag imorgon med. Jag vill bara vara med min älskling och ta dagen som den kommer; det vill säga hitta på saker men i sin vår takt, utan att stressa. Med detta ville jag egentligen bara säga: Vilken underbar dag detta har varit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback