Sommaren 2010...

...vad kommer du minnas av den? Jag måste säga att det varit en bra sommar, på fler sätt än på väderfronten, men samtidigt flyter den bara ihop i en enda röra av fester och bad och bilkörning och jobb. Jag kan inte direkt påstå att jag kommer att minnas särskilt mycket av den. Det har varit helt underbart väder, men jag har inte solat sedan början av juli och brännan är därför följdaktligen obefintlig. Jag som var så brun för en gångs skull... Men så är det när man jobbar. Sedan första helgen i juli har det inte varit solväder på helgen. Missförstå mig nu inte, jag definierar inte en bra sommar efter graden av bränna, men det är ett hösttecken att inse att man troligen tagit sista badet och att det inte kommer att bli mer solande (ute i alla fall...) förrän nästa sommar. Det har med andra ord varit psykologisk höst för mig sedan ett bra tag tillbaka. Jag har varit så rädd för att det ska bli höst snart att jag har glömt att njuta av sommaren...

Vad har jag då egentligen gjort i sommar? Det kräver en del eftertanke att svara på den frågan. Två mindre "resor" är allt jag kan komma på att vi gjort i alla fall, den ena till Småland och stugan, den andra... också till Småland och stugan, fast utanför Jönköping och Haralds stuga i det fallet. Och så dagsutflykten till Bakken förstås. Sen som sagt blev det en väldig massa bad i juni och juli, och bara ett enda i augusti. Men med tanke på vädret... man kan ju bara gå ut och ställa sig så blir man ju dyblöt på en minut nu. På jobbet kommer jag att minnas två brukare speciellt, den ena med stor värme, den andra med betydligt mindre... vissa tar man med sig hem, på gott och ont. Här hemma har det grillats en väldig massa, och ute i Norra Häljaröd. Och det har druckits en hel del öl. Sen har jag hunnit med att boka in en resa till Rom med mamma (tredje gången gillt, kanske, kanske att jag verkligen kommer dit den här gången) och ett bröllop med Christoffer! Jag vill väldigt gärna bli fru Nilsson snart, även om jag kanske inte direkt ser fram emot att heta så... Dags för en ny blogg då kanske? Ja, det kan det nog vara, eller så lägger jag ner det här tramset helt, vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback