Att sprida sina saker...

...kan faktiskt vara en fördel. Visst, det blir ju lite jobbigt om man behöver det man har lagt hemma hos någon, men man kan också se till att folk glömmer saker här. Det innebär nämligen att man får gå på och får spontanbesök! Igår kom Matos förbi och hämtade sin tröja och snackade lite. Kul när man bara satt här och väntade på att Christoffer skulle komma från träningen. Lyckosten ska spendera tiden från imorgon till femte mars i värmen i Chile. Usch, sotis! Imorse kom sedan vår "hustomte/fixarfrasse", allmänt känd som Kalle från Hbghem (en av de vettiga från företaget, mycket trevlig) och lagade vår frys och kollade till vår panna också, så blev båda de sakerna fixade. Vid lunch kom sedan Klas och lämnade tillbaka termosar som vi glömt och en bok som han säkert hade tänkt att Christoffer skulle läsa men som jag genast satte tänderna i. Läste ut sista Narniaboken inatt (nu kunde jag inte få dem att räcka längre, hur jag än försökte) så det satt fint med en ny bok. Människor det varit synd om är ju en lovande titel. Får se om jag tycker den är lika kul som han tyckte.

Tack vare glömda saker får man anledning att hälsa på. Vi var och lämnade stolar hos Christoffers mamma och hade en mycket trevlig dag där för ett tag sedan. Så återstår också ett par innetofflor som ska återbördas till farmor & farfar, och vips har man en anledning att hälsa på dem också. Jag uppskattar verkligen spontanbesök, så varför skulle inte andra göra det, men det känns ju bra om man har ett svepskäl för att dyka upp, eller hur? Jävlar vad svensk man är. Jag trodde att vi flyttat till världens ände (typ), men folk verkar hellre dyka upp här än på Goldsmith avenue. Johan var den enda som bara dök upp där, på två hela år! Och det gjorde han en gång, osäkert och medan han bad om ursäkt omkring fem gånger. Nej, skärmning, ni vet var min brevlåda bor! Just keep coming.

Verkar ha vaknat upp till en mycket bättre dag idag. Gårdagen avslutades med att jag inte fick ihop madrassöverdraget som jag hade tvättat och satt till halv tolv på natten med tändare och sax och fixade dragkedjan. Jag lyckades, men det var kanske idag om man ska vara nogräknad? Jag sa ju det, borde hoppat över gårdagen helt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback