Bakom Tyskland

Jaha, då hade man tid att sätta sig här igen. Fredagen blev faktiskt bättre än väntat, med Alex fest på Bakom. Blev tyvärr ingen karaoke för min del och jag gjorde väl en sak som jag inte riktigt förstod varför jag gick med på, men i stort sett var det en mycket lyckad kväll. Alex fick en fleraliters champagne (okej, mousserande då) i födelsedagspresent, stod uppe på scenen och hällde hälften över de som stod nedanför och resten över sig själv, så jag tror att han hade en bra kväll. Somliga andra hade en mindre bra kväll. Flera bråkade eller spydde utanför som under vilken kväll på kära gamla Tivoli (som blivit tillhåll för yngre förmågor) som helst. Själv var jag inte särskilt full och hade dessutom privatchaufför hem, så min kväll var toppen. Många som man kände och hade roligt med.

Lite segt var det ju dock att gå upp fem timmar efter att vi lämnat festen och jag kände mig inte direkt i toppform på väg ner till Tyskland. Halt som fan var det också, särskilt i Danmark. Bilen tappade greppet utan att varken gas, broms eller ratt var inblandade. Polerad blankis med snö ovanpå... det tog sin tid att komma fram. Fick dessutom ligga bakom flera plogbilar som körde på rad på autobahn i ca 30 km/h under någon timmes tid. Förresten var målet Hannover. Det var en okej stad, men inget turistmål i sig precis, fast hotellet var både finfint och billigt. Ångrar verkligen inte att jag följde med, men att resa 9 timmar i vinterväglag var det hela kanske egentligen inte värt. Fast resan är ju målet, eller hur?




Well, jag låter bilden tala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback