Godnatt

Det har varit en speciell vinter får man säga. Eller snarare: det har faktiskt varit vinter. Höll på att inte komma hem igår från Krisse & Fia eftersom det var full snöstorm ute. Det snöar idag också, och det är bra. Frysen har nämligen gått åt helvete, men nu kan maten i alla fall stå i trädgården i kassar och likna sopor och störa grannarna medan man väntar en vecka eller så (?) på att Helsingborgshem ska fixa/byta frysen. Idag borde jag verkligen ha stannat i sängen. Ni vet, en sån dag.

Vaknade försent, skulle ringa Hbghem och felanmäla, tror ni det gick? Nej, just det. Blev kopplad både hit och dit utan att det hjälpte ett dugg. Felanmälde på internet vilket kommer innebära att det kommer dröja århundranden innan det blir fixat. Sedan skulle jag tömma frysen och då har allt nästan tinat sedan igår då det fortfarande var minusgrader där. Hallon och blåbär som legat länge i frysen gör vad när de tinar? Ja, just det, rinner. Har blåa fläckar på mina vita byxor, som jag, fan också, glömde att slänga in i tvättmaskinen med vittvätten som är igång nu. Har också blå fläckar på tapeten i sovrummet, hur i hela helvete det nu har gått till. Medan jag sitter och skurar väggen gör katten vad? Mm, kissar ner hela sängen; båda täckena, lakanet och madrassen. Tror ni att han åkte ut med huvudet före i en snödriva kanske? Japp.

Borde egentligen göra något på jobbfronten idag, men törs man det? Nej, då går väl det också åt helvete. Tur att man inte tänker gå ut på hela dagen, annars hade man väl krockat bilen eller kört över grannens katt. Vissa dagar borde man få stryka i kalendern och bara stanna i sängen. Så godnatt, tror jag går och lägger mig och hoppas på en bättre dag imorgon. Just det, både madrassen och täckena är ju i tvätten så det går inte heller. Just great.




Gårdagens snöstorm


Kommentarer
Av: Emelie

HAHA! Verkligen en dag att stryka i kalendern.

2010-02-03 @ 19:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback