Jobb, jobb och jobb

Ja, då har man arbetat sin första dag som socionom. Okej, jag har ju varit på samma ställe och gjort samma saker innan, men då var jag ju faktiskt inte socionom om man ska vara krass. Tog inte en dag innan man var tillbaka där man var i somras, med allt vad det innebär. Har hänt en massa på arbetsplatsen, folk börjar, slutar och byter tjänster om varandra, men det känns riktigt bra att vara tillbaka. På onsdag är vi alla fyra sommarvikarierna där för första gången sedan sommaren och sista gången för alltid samtidigt. Kul att jobba med samma folk som i somras som nu har blivit ens vänner!

Helgen var lugn, tog en utflykt i snö"stormen" i lördags kväll/natt. Bara tog bilen och körde, körde. Hamnade ute vid stranden i Ängelholm bland alla isflak och sedan, plötsligt, hade vi hamnat på Hallandsåsen, men utan att ha vidrört motorvägen med ett enda hjul. Vägen vi hittade förde tankarna till Canada med snövallar och höga granar med mycket snö på. Himla mysigt! Svårare är det inte att fixa en romantisk kväll. Och så pratar man bra i bilen också. Som att promenera, men man får se så mycket mer. Som tunnelbygget, eller Båstad, eller Skälderviken täckt av is. I söndags firade vi farmor och farfars 60-åriga(!) bröllopsdag med att de bjöd på lunchbuffé ute och sedan tårta hemma, utan att berätta vad de firade, haha. Det listade vi dock ut ändå. Också ett bevis på att det inte måste vara så krångligt för att bli trevligt. Och trevligt var det faktiskt. Kära styvmor jobbade. Om det sedan har med saken att göra lämnar jag till er att tro vad ni vill om...

Är alldeles för trött för att lägga ner tid på att skriva här egentligen, men en liten uppdatering kan jag ju bjuda på. Har ett par inlägg på lager som jag tänker skriva när jag har tid och ork. Det kommer, det kommer.


Kommentarer
Av: pelle

Ey, socionom? Vilken ärofylld titel! Skoj?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback