Party

Japp, det var en mycket rolig kväll igår som skilde agnarna från vetet så att säga. Började i god tid och folk droppade in lite efter hand som kvällen gick. Charlotte och Jessica hade dock redan från början bestämt sig för att de skulle vara här, dricka upp mitt vin som jag inte ens bjöd dem på utan som de hämtade alldeles själv ute i köket och skita i alla andra. Charlotte var bjuden, inte Jessica. Hade jag verkligen velat att hon skulle komma så hade jag bjudit henne när jag träffade henne i fredags. Jag har inget emot Jessica, men detta var en fest för vad jag i alla fall trodde var våra närmaste vänner och dit räknas hon inte. Charre tiggde dock (självklart i ett sms och inte ett samtal) om att hon skulle få komma. Visst, som sagt, jag har inget emot henne och om det var viktigt för Charre så för all del. Dock trodde jag ju faktiskt inte, fast jag egentligen borde anat det, att Charlotte skulle umgås bara med Jessica. Tror att hon pratade med mig i sammanlagt tre minuter eller så under de sju timmar som festen varade. En av grejerna hon passade på att säga (i första meningen) var "Hur kan man sjunka så lågt?" om en fyllegrej sedan i fredags som inte hade ett skit att göra med henne. Redan där började det.

Under kvällen festade jag med alla andra och hade hur kul som helst, trots att det var flera som körde bil och var nyktra. Tillslut hör jag Charre diskutera med Jessica om hur de ska kunna ta sig här ifrån så fort som möjligt och avslutar med "Vad fan gör jag här?". Jag sa detta till Emelie och fröken viktig kommer fram och säger att hon hör varje ord jag säger. Ja men så bra, det var inte någon hemlighet vad jag tyckte om det precis, vi går faktiskt inte i lågstadiet och står och viskar med varandra. Så ser jag Charre och Jessica stå och prata skit i köket (ni vet hur det ser ut, sånt syns) och tyckte faktiskt att jag hade blivit utnyttjad tillräckligt. Om Charlotte Buhre inte har kommit till mitt hem och vår fest för att umgås med mig eller Christoffer, så har hon inte där och göra. Jessica ville förstås ha skjuts av Emelie och säger samtidigt som jag går in i köket: "Tror du inte Emelie ska köra hem snart?". Inte nog med att de utnyttjar mig och min gästfrihet utan dessutom Emelie som har bil. Jag hade bara ett ord att säga till dem "UT!". Underbart! Härligt symboliskt också att slänga ut någon från sin fest, ur sitt hem, ur sitt liv.

Nej, de har redan fått för stor plats i det här inlägget redan. Eller Charlotte menar jag, Jessica är bara en birollsfigur. Resten av folket var helt underbara igår och visade sig lika mycket från sin bästa sida som Charlotte från sin sämsta. Dennis inte minst som sa så många kloka saker och Zurka & Emelie med alla kramar. Och "min" Emelie som stannade här till kvart över fyra imorse! Fattar ni? Av alla vänner jag haft genom åren har alla fallit bort förr eller senare eftersom de har visat sig vara något annat än vänner, men den anledningen lär inte dela på mig och Emelie. Tänk så många människor man måste leta bland för att finna en sann vän. Men det är sant som de säger: äkta vänner är som diamanter; sällsynta och ovärderliga. Man måste komma ihåg att vara rädd om dem.

Förresten, ni som tror att jag säger upp en vänskap på grund av en enda kväll där alkohol dessutom var inblandat, tänk om. Det finns självklart en historia bakom, och tillsist är bägaren inte bara full, utan rinner över. Det är dock sällan som man får chansen att ge någon en sådan sorti och jag ångrar inte att jag tog chansen.

Ska visa bilder från igår sedan när jag orkar lägga över dem från kameran. Längtar tills vi kan ha grillfest här i vår och i sommar och vara i uterummet och trädgården, det kommer bli kanon!


Kommentarer
Av: Anonym

Okej.. jag hamnade här inne för jag hörde att det hade skrivits lite om mig. Ehum. Tack för dom fina orden, verkligen. Fast det är några saker jag måste klargöra för dig om jag får lov?

Nr.1. VINET som jag inte VET var det kommer ifrån för jag har inte rotat i ert kök på nåt sätt. Om du vill veta hur det var så kan du fråga CN! Han bar in baginboxen i vardagsrummet och så sa han: Detta vinet är kvar sen.. ja vad han nu sa och så sa han: Ta om ni vill, hjälp oss dricka upp det! Fråga honom själv om du inte tror mig! För jag vettefan var ni lägger er alkohol i ert hus. Jag hade med mig ett eget vin 1l rött och charre hade en flaska vitt! Så är det.

Nr.2. VI SNACKADE INTE SKIT I KÖKET!!! Jag skulle aldrig ställa mig och göra det i några vänners hus och speciellt inte när det var så snällt att jag fick komma. Har ju trotts allt kännt dom flesta på festen sen jag var 6 år gammal. Så det är jag tacksam för. Jag utnyttjade INGEN på nåt sätt, så påstå inte det, tack. Jag hade precis pratat med Robin och emelie hade tom precis pratat med honom i min telefon och förklarat vägen för honom så att han kunde hämta mig! Fråga emelie själv! Sen efter det gick jag ut i köket och då stod charlotte med sin telefon där. Jag frågade om Emelie skulle åka snart, då menade jag på att ifall charre skulle stanna längre eller om hon ville åka med mig och Robin. Och då kom du in i köket precis när jag frågade så då måste du väl ha uppfattat det på fel sätt, varför jag frågade det! Herregud, jag har för fan en pojkvän som ställer upp och som kan hämta mig närsom. Jag förväntade inte att emelie skulle köra mig hem, skulle jag aldrig göra. Jag har ett eget liv med egna planeringar. Jag bara tänkte om ifall att hon skulle åka så kunde charre åkt med henne om hon ville vara kvar längre eller så. Så påstå aldrig IGEN att jag utnyttjar någon, skulle jag aldrig göra i hela mitt liv. Okej, du kan yttra dig om saker som du själv tror att du sett och hört, men hitta fan inte på saker om mig!! Sen ville vi inte sticka så "fort som möjligt" iheller, utan det var JAG som ville hem för jag mådde skit, var hes, sjuk och kunde knappt prata! Jag kanske råkade tjata lite för mycket, men ibland när man har druckit så kanske det blir så utan att man märker det. Dessutom ville jag bara klargöra om ja skulle ringa robin eller inte. Klockan var ju trots allt halv 3 på natten och jag gillar att planera i förväg så jag ville bara se om hon skulle köra eller om ja skulle ringa robin. Det var ju tur att jag ringde robin innan då emelie förklarade vägen, för jag hade IIIINGEN aning om att vi skulle bli utslängda?! Har aldrig blivit det i hela mitt liv ska jag säga dig och har aldrig varit med om folk som har gjort det. Men jaha, då har man varit med om det också. Det var ju inte roligt att du uppfattade mig som nån sorts "tjuv" som du beskriver det. Mycket synd för jag är verkligen inte en sådan person. Dessutom umgicks jag och charre inte med varandra hela tiden. Jag vet många som var uppe och dansade med oss också. Bland annat du själv. Det var ju tråkigt att det blev som det belv mellan dig och Charre, eller roligt, jag vet inte vad du tycker innerst inne. Men, jag vill helst hållas ute från detta i framtiden TACK!! Och förresten, ville du inte att jag skulle komma så kunde du sagt nej, jag bryr mig inte om sådant. Hade jag vetat att det bara var för dina "närmsta" så hade jag inte kommit, och det vet du säkert.. Hoppas du har förstått iallafall att jag var inte där för att "utnyttja" någon överhuvudtaget! Tack för att jag fick komma iallafall och för en trevlig kväll. Blev väldigt chockad när vi blev utslängda för jag fattade inte alls vad som pågick. Fick inte veta förräns efter när vi var ute. Så det är bara ännu mera bevis på att vi inte har snackat nån skit om någon där inne. Jag är inte den sortens person. Och det är säkert många som kan intyga. Hoppas du har en annorlunda bild på det hela nu och att du kanske lugnar nerverna mer efter detta. Ville bara skriva för att tillägga hur vissa saker egentligen var. Hatar verkligen när saker förvrids och speciellt när det får mig att se ut som ett jävla offer! För det är jag verkligen inte. Ja, nu har jag väl sagt det jag ville ha sagt med detta. Hoppas jag slipper se mitt namn i din blogg mer.

Tack! Mvh / Jessica

2010-02-07 @ 22:47:43
Av: Anonym

Förresten, glömde tillägga i början att vi drack inte ditt vin, utan vårt eget. Fast det förstod du nog.

2010-02-07 @ 22:54:18
Av: Anna

Japp, tack för klargörandet. Tror inte att jag hade uppfattat det du gjorde som något särskilt störande om du inte hade varit en ursäkt för Charre att slippa umgås med oss. Det var heller inte du som sa: "Vad fan gör jag här?" vilket hade varit mycket mer förståeligt än att hon gör det. Jag vet inte om du eller hon eller någon har snackat skit, men det var liksom bara toppen på ett isberg... som inte du har med att göra egentligen. Som sagt; jag har inget emot dig och du ska slippa dyka upp här mer, promise.

2010-02-08 @ 14:09:28
Av: pelle

Fast vad har det med saken att göra? Poängen/frågan var ju varför vissa skulle (rent hypotetiskt) envisas med att köpa en båt driven på bränsle, när det ändå fanns en precis lika "dyr" och med samma tekniska kapacitet - fast eldriven.



Sen tycker jag absolut inte man ska "strunta i" frågan om fritidsbåtar och lågenergilampor. Många bäckar små, vettu ;)

Av: Jessie

Okej, tack Anna. Då var det avklarat iallafall.. Vad bra att du förstod vad jag menade. Ha det bra!

2010-02-08 @ 16:11:28
Av: Anonym

tod du inte väl i för hård? e det svartsjuka eller?

2010-02-08 @ 22:07:27
Av: Anonym

tog du inte väl i för hård? e det svartsjuka eller?

2010-02-08 @ 22:09:10
Av: Anna

Nej, men jag tycker inte om att bli utnyttjad. Eller kommentera i min egen blogg för den delen...

2010-02-09 @ 12:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback