Gran Canaria

Jaha, till sist så satte man sig ner då. Har haft helt fullt upp sedan jag kom hem så det har helt enkelt inte funnits tid till något bloggande. Var i skolan idag och blev godkänd på den sista jävla uppgiften! Woho! Har också hunnit vara på nyårsfest hos Anna (städat och trevligt till skillnad från förra årets polis- och ambulansshow med krossade lampor) och varit en kväll hos Viktor och Emma med Zurka, Danne och dem. Det var inte igår man såg dem... utan i förrgår... men ja, ni fattar nog vad jag menar. Och så har jag förstås pluggat! Tack och lov hade jag snälla människor som hjälpte mig att lämna in arbetet den 28 december när jag var på Gran Canaria, vad skulle jag gjort annars? Så var det då den där resan:

Anna, Annika och Gabriella var här kvällen innan vi åkte och Gabriella sov till och med över. Mamma kom och hämtade Cisco som fick vara hos surtanten Dylan och lära sig slåss och så fick vi köra ut Gabriella innan Klas kom och hämtade oss. Pappa ringde och önskade trevlig resa, en glad överraskning! Allt flöt smidigt med flyget på vägen ner fast att vi bytte plan i Madrid och vi roade oss (när jag hämtat mig från min ångstattack) med att fylla mig med screwdrivers och leka associationsleken. Ni vet, någon säger ett ord och sedan ska man säga ett annat som börjar på sista bokstaven i det ordet. Hoppas att det bara var vi som pratade svenska på planet.

Hotellet var... crappy är väl förnamnet. Alla tre hade ont i ryggen efter tio nätter på spiralfjädrar, man frös hela nätterna eftersom man bara fick ett lakan till täcke, två lampor var sönder i vårt rum och en till pajade vi sedan. I Klas rum fungerade dessutom inte spolknappen på toaletten utan att man lyfte hela locket och han sa att han fick sitta ner och duscha eftersom slangen var för kort. På frukostbuffén serverade de ruttna ägg och möglig müsli och stället var fullt av folk som bara satt i hotellbaren under lysrören hela resan. Vi träffade en galen irländare som hävdade att Bono var ondskan själv och hade komspirationsteorier om allt och alla. Men vi fick en upplevelse att minnas. Inte fan kommer man ihåg alla de där trestjärniga hotellen som man bott på där allt var bra? Vi hade ganska kul åt hotellet, det gjorde inte mig någonting alls att bo där egentligen.

Det första dagarna var det lite molnigt men eftersom vi hade bil körde vi och letade upp solen! Med fyra klimatzoner är det lite som världen i miniatyr. Vi besökta alla de större ställena inklusive Las Palmas som var en stad som jag verkligen gillade! Särskilt Las Canteras, strandpromenaden! Hbg är fint, men detta var något annat. Helt jävla underbart att gå där på kvällen i linne och tänka på snöblasket här hemma! Vi solade och badade förstås massor på dagarna och på kvällarna var vi ute och åt, tre av gångerna (bland annat julafton) på Cueva Pirata. Kolla upp det om ni ska dit någon gång. Såg lite shower och sjöng med irländska trubadurer. Sedan måste man ju aktivera sig lite på semestern också så vi körde jetski och fyrhjuling vilket var jävligt roligt! Eftersom det hade regnat mer i Playa del Inglés nu än det gjort de senaste tio åren enligt vår guide så var hela dalgången där vi skulle köra på "quadsafari" fylld med vatten. Det blev alltså lite mer action än vad vi, eller guiden för den delen, trodde det skulle bli.

På hemvägen var vårt första plan försenat så vi missade anslutningsflyget i Barcelona och fick en natt på fyrstjärningt hotell av flygbolaget. Man tackar! Då fick man en chans att vänja sig vid 15 grader också istället för att gå direkt från +30 till -10. Ingen av oss hade brått hem heller och vi blev bjudna på både middag och frukost, så det gjorde absolut ingenting. Se Barcelona hann vi dock inte, men jag är inte säker på att jag vill det, eftersom spanjorerna både på hotellet och flygplatsen var extremt överlägsna och otrevliga. Vi åkte igenom i taxi och det får nog räcka för min del.

Det var väl resan i korthet tror jag. De roliga detaljerna som man kommer att minnas, som Klas bögimitation (jag skrattade så jag grät), skithotellet, den maxade middagsshowen på den brazilianska restaurangen och så vidare, kommer ni ändå att få höra till leda senare antagligen om ni träffar mig den närmsta tiden så det kan vi spara på tills dess. Jag skulle kunna skriva ett tre gånger så långt inlägg om allt jag inte har kunnat blogga om under de senaste två veckorna (jag insåg att jag faktiskt saknade det!) men det kommer. Eller kanske inte. Antar att de ändå är resan ni ville veta mer om. Ska lägga upp bilder också, men hinner inte just nu! Mormor & morfar nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback