Jaha...

... okej, då var man socionom nu då. Och arbetslös. + & - blir -, det lärde ni er väl på matten? I torsdags var det ju då avslutning i aulan i Lund med tal och musik och en liten present (en penna som det står Socionom 2009 på, undrar just om de blev över efter förra kullen nyutexade socionomer?). Sedan var det mingel och champagne i Socialhögskolans lokaler i Lund men eftersom det var så jävla trångt så gick det inte att mingla och dessutom skulle jag köra hem och kunde därmed inte dricka champagne heller, så jag lämnade stället rätt fort. Fick egentligen inte sagt hejdå till någon av de som jag verkligen skulle vilja säga det till, men hey, ses vi inte på Arbetsförmedlingen så gör vi väl det i yrkeslivet! Insåg att jag faktiskt kommer sakna några få av mina klasskompisar ändå. Resten av den dagen gick ut på att städa och handla, woho. Kändes himla overkligt att man inte ska tillbaka till skolan igen alls.

I fredags hade jag egentligen tänkt gå till Arbetsförmedlingen, men någon rast och ro kan man väl ändå få. Fick gå dit igår istället, usch. Såg någon till från klassen så man behöver inte känna sig ensam i alla fall... Mamma och jag ägnade fredagen åt att sätta ihop bord och hämta mat o.s.v. eftersom mamma hade bjudit hit 24 "hemliga" personer för att fira min examen. Största överraskningen var lätt att Charre, Emelie och Jan kom, det hade jag inte anat! Kändes verkligen roligt att även hela Christoffers släkt kom och firade mig, och jag fick verkligen fina presenter; pengar, armband, presentkort, choklad och en massa blommor. Blev en mycket lyckad examensfest. Vi tar varianten med mer sprit och lägre medelålder lite längre fram!



Tar emot pennan från prefekten innan vi ställde oss 20 och 20 där framme och blev applåderade och fotograferade.



One moment of glory... Står inte med min klass utan med dem med efternamn på F och G, både från Lund och Helsingborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback