Kreativ

Efter en hel dags Tv-tittande och slöande vid datorn började jag känna mig kreativ och på g runt midnatt igår. Jag ville starta ett projekt, det brukar bli så när jag har för mycket tid. Alltid på kvällarna/nätterna; är man nattdjur/b-människa/extremt morgontrött eller vad det nu kan tänkas heta så är man. Jag vet inte vad jag ville göra, måla om förrådet kanske? Lite svårt när det är helt täckt med snö, haha. Eller så ville jag skriva något djup i bloggen... Tyvärr (och kanske thank god) är detta ingen dagbok utan en helt öppen och offentlig blogg och jag skriver inte ner mina djupaste personliga funderingar precis. Så det var inte heller ett alternativ. Skriva en novell då? Nej, för tråkigt och tar för mycket tid. Teckna då? Det är väl i alla fall kreativt. Jag borde göra det oftare, det är det enda jag känner till att jag faktiskt har talang för och inte är bra på för att jag har bestämt mig för det, som att skriva. Att ha talang är att ha ett helt orättvist försprång framför alla normalbegåvade i ämnet. I alla jävla idrotter/fysiska aktiviteter jag provar på brukar jag vara ovanligt talanglös och inte ens normalbegåvad, utom i ridningen kanske, där jag är just normalbegåvad. Att jag sedan ger mig tid att förstå hästen är en inställning och attityd, inte en talang. Teckna är jag faktisk bra på, för varje teckning producerad de senaste fem åren (typ tre stycken eller så...) ser man utveckling. Tänk om jag skulle kunna bli riktigt bra och bara slösar bort det? Det beror helt enkelt på två saker i så fall: det tar en sån jääävla tid att bli klar med en teckning och jag är rädd för att inte bli nöjd med den. Det är bara att sudda och göra om, men man vill ju inte misslyckas med det enda man inbillar sig att man har talang för. Bättre att inte försöka då...

Jaha, då vet ni vilka praktiska saker jag tycker jag är bra och dålig på. Jättespännande. Så vad gjorde jag då med all denna kreativitet mitt i natten? Som vanligt: hittade på en historia i huvudet som aldrig kommer att nå ett papper, redan är nästintill glömd och slutade mitt i för att jag somnade. Bästa sättet att inte tänka på saker man inte vill tänka på. Som allt tråkigt man ska sköta och att man somnade med sängen bredvid fortfarande tom. Prova, det är effektivt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback