Min tuffing!

Haha, öppnade nyss dörren för att släppa in Cisco som varit ute på en runda. Så halvvägs in vänder han igen och sticker iväg efter grannens dubbelt så stora gula hankatt som springer för livet. Good boy! Det är synd att säga att Cisco är rädd av sig! Grannens andra katt är en honkatt (eftersom den är trefärgad måste det vara så) men hon blev inte bortjagad, bara förföljd med intresse. Jag har en liten katt med stort mod, hoppas bara att det inte innebär att han blir överkörd en dag...

Dagen har börjat bra, nu har vi fått en ny blandare i köket så att vi kan koppla in diskmaskinen igen. Den har varit minst sagt efterlängtad! Man sparar ju en halvtimme om dagen i alla fall på att ha den. Så satte han som kopplade in den även ner temperaturen på pannan och därmed halverade vår elräkning också om man får tro vad han sa. Hur ska man veta att man ska göra så? Vi har inte rört den sedan vi flyttade in, men nog har elen kostat... fick en mindre chock av elräkningen i veckan. Typiskt Hbg-hem att inte informera om något. De skickade nyligen ut en enkät där de frågade vad vi tyckte om företaget, och de fick svar också kan jag ju avslöja...

I eftermiddag blir det shooopping! Och nej, jag tänker verkligen inte fota det jag har köpt och lägga upp bilderna här, men jag hoppas att det blir en god fångst. Tur jag har shoppingexperten Charre med mig (och Emelie med förstås) för jag tror jag har glömt hur man gör när man shoppar. Har inte handlat ett enda plagg förutom min vinterjacka (och tacka gud för den med tanke på den här vintern!) sedan i september. Jag har också överlevt längre än jag trodde var möjligt på mina pengar. Jag tänkte inte shoppa förrän jag hade ett jobb, men jag fick pengar i examenspresent, större delen av dem med förbehållet att jag spenderade dem på något kul. Detta blir enda shoppingen tills första lönen som jag inte har en aning om vart den ska komma ifrån... så jag ska njuta. Sjukt, detta behov av att äga saker, men skit i det. Idag i alla fall.




Man ska inte fota en svart katt med blixt... han ser grå ut. Men blicken är inte att ta fel på, när han får den gäller det att akta sig!


Kommentarer
Av: livsstilar.se

blogg-tävlingar du kan vinna :

5 500kr presentkort hos kicks.se

Ipod nano 5g 8gb silver

1000 kr presentkort hos nelly.se

----------------------------

öppnings erbjudande

skriv om oss på din blogg och få gratis telenor kontantkort inkl 400 kr att ringa för

Av: julia

hej, hoppas allt är bra med dig idag :)

2010-01-29 @ 14:48:07
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback