+ och - igen

Ja, som sagt, saker och ting är både mycket positivt och mycket negativt just nu. Vi kan ju börja med det tråkiga, för att ni ska slippa känna er deppiga när ni läst klart (som om ni skulle det). Jag har verkligen inte en aning om vart jag ska få pengar ifrån nästa gång. Har sökt en hel del jobb i veckan, nästan i panik... jag bara måste ha ett. Skit i all taktik, skit i att jag vill ha ett socionomjobb och att det i längden faktiskt skulle vara klokare att vänta tills man får ett. Jag måste ha pengar. Tydligen kan man inte få ersättning från a-kassan efter studier om man har gått direkt från gymnasiet, även om jag har jobbat tillräckligt under tiden jag pluggat, om man räknar bort den studietiden (och det får man bara göra om man fyllt 25). Helt sjuka regler, och kunde inte arbetsförmedlingen upplyst om det förövrigt? Rörigare än rörigast, men det går i alla fall ut på att jag inte kommer få några pengar. men söka tänker jag såklart göra ändå. Ytterligare ett minus är att vi ska upp sju imorgon.

Det är ett minus eftersom vi ska på fest ikväll. Zurka och "suveräna gänget" ska ha födelsedagsfest, och det kommer nog gå vilt till. Ska till Haket först och äta med Jessica och hennes boyfriend och naturligtvis Charre då. Emelie skulle också med både till Haket och till festen men hon avstod, av goda skäl. Nästa plus är Tyskland imorgon. Och sedan fick jag en mycket trevlig nyhet per telefon också i eftermiddags. Det var tyvärr ingen som ringde om ett jobb, men det var nästan lika roligt, haha.

Läser Narniaböckerna nu, som vanligt efter alla andra. Mycket bra, men jag hade nog uppskattat dem mer om jag hade varit tio år yngre. Ändå har jag fått anstränga mig för att inte läsa ut mer än en om dagen för att ha kvar ett par stycken tills imorgon kväll om jag skulle behöva underhålla mig själv ett tag.


Kommentarer
Av: pelle

Vilt party, säger du? Och idag, lördag, hur mår du då? ;D Krävs det mycket vila?

Av: Emelie

Hoppas att nig hade det nice! Det hade jag och Jan i alla fall:) Simma lugnt i Tyskland och hamna inte på scenen. jag vill inte hitta dej på youtube;)

2010-01-30 @ 09:39:47
Av: Ka

Ska du ha Lördags kväll eller var det " Fedags mys " som gällde ?

2010-01-30 @ 10:34:10
URL: http://priiinah.blogg.se/
Av: a

fin blogg. (:

följa varandra med bloglovin? :*

2010-01-30 @ 10:45:42
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Av: a

okej. ;)

2010-02-01 @ 15:25:39
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback