Sista lektionen...

...någonsin, om katten själv får välja (jag då alltså). Då har man varit på sin allra sista lektion idag, i alla fall på Socialhögskolan. Om jag någonsin skulle få hjärnsläpp och bestämma mig för att sätta mig i skolbänken igen så skulle det troligen vara en stegettutbildning, men just nu vill jag bara jobba. Sure, om jag hade velat hade jag kunnat söka en kurs eller så nu på våren för att slippa vara arbetslös, men nää, jag är sjukt trött på plugg nu och det får man vara efter 15 ½ år i sträck! Då tar jag hellre ett kneg! Säger jag nu... vänta en månad och se hur det låter då. Att sista lektionen är över innebär inte att plugget är det, så jag ska sätta igång med det nu. Eller kanske imorgon... Det är inte mycket, tar kanske en timme, men det är jävligt motigt. Jag vill bara bli klar. Nästa torsdag är det dags för examen, om en vecka alltså. Åh, herregud, det var nyligen tio veckor kvar... Ångest och glädje på en gång, jag vet inte vilket jag har mest utav. Vill bara så gärna ha ett jobb!


Kommentarer
Av: Annapanna

Åh så skönt! nu är det snart över=)=)

2010-01-08 @ 09:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback