Vad lyssnar du på?

Jag fick den frågan under semestern och visste inte vad jag skulle svara. Jag lyssnar mycket på musik, men vad lyssnar jag på om jag själv får välja? Jag vet inte, och det svarade jag också. Vad som helst utom dansband eftersom det framkallar stark söndagsångest och dödsmetall därför att det bara är ljud utan ett sammanhang som jag orkar sätta mig in i. Klas analys: Du vill ha en text som betyder något och mycket känsla i musiken. Du vill gärna ha musik som man kan sitta och tycka synd om sig själv till. Klockrent där, bara att erkänna. Stämmer otäckt väl. Men en sak; jag tycker inte synd om mig själv ett dugg för tillfället och har inte gjort det heller sedan jag blev dumpad för evigheter sedan. Dock tycker jag fortfarande om musiken. Hittade gammal musik som jag hade i min mp3 på gymnasiet and guess what? Jag gillar fortfrande Shakiras "Illegal" fast att man inte kan erkänna sådant 2010. Skiter jag i. Man kan dessutom uppskatta både Dream Theater och gamla sliskiga popballader. Så det så! Haha.


Oj, vad jag är flitig på att blogga! Såklart borde jag plugga nu, det är väl därför. Men varför göra det idag när jag kan göra det sen? Har ju till måndag natt 24.00 på mig.


Kommentarer
Av: pelle

jaa, fan du hinner plugga. det är ju i stort sett fyra dygn kvar ;)

Av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

vad fin blogg :D

2010-01-08 @ 21:51:21
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Av: CARRO

Har du något bra filmtips? :)

2010-01-08 @ 22:34:17
URL: http://carroomattsson.blogg.se/
Av: Maja

en del låtar är verkligen kvar. själv lyssnar jag på samma låtar nu som för fem år sedan:)

2010-01-08 @ 22:41:10
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback