Vårkänslor? Ångest?

Känns det inte lite, lite, lite som vår idag? Det kanske är ljuset? Eller är det jag som är helt vilse i årstiderna? Får sån lust att gå ut och se att folk har tagit av sig vinterjackan och vantarna, att solen faktiskt värmer lite grand och att ljuset har återvänt till kalla Norden. Det kanske helt enkelt är ångest?

Jag vill gå i högstadiet igen. Eller nej, det var jobbigt, men mellanstadiet kanske? Slippa ta ansvar för hur mitt liv ska bli ännu, bli slussad runt i systemet utan att få bestämma själv. Det var grejer det. Jag är inget vidare bra på att bli arbetslös, vilket jag kommer vara om... hm, tre dagar. Hur fan gör man? Jag vet, jag är socionom (också om tre dagar i och för sig), men jag har aldrig jobbat på arbetsförmedlingen. Är det ens lönt att skriva in sig eller ska man bara chansa på att skaffa ett skitjobb snabbast möjligt? Nej, det vore ju dumt. Ska jag ha ett skitjobb, ska jag ha ett trevligt skitjobb, eller så ska det ha med socionomeriet att göra.

Ordet "ångest" präglar min blogg just nu. Och för den delen livet. Nej, nej, jag är inte olycklig. Men arbetslös!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback