Bakken

Kanske ett av världens bästa festställen? I vilket fall hade vi en helt grymt härlig heldag i lördags. Den hade allt, fan ta mig! Först lyckades vi inte hålla ihop den skara med helt, totalt olika människor som vi hade släpat med oss fast vi befann oss på ett högst begränsat område; mitt kära gamla jobb Aurora. Jag tänkte i mitt stilla sinne att detta skulle komma att bli en mycket jobbig dag, men den blev istället perfekt. Inte minst för att jag hade i stort sett alla mina vänner där. Närapå i alla fall.

När vi väl kom till Bakken försvann bara Dennis och hans kompis Kaj för att tömma ett flak liggande på rygg i solen i skogen. Vi andra åkte karuseller för fullt. Eller ja... de som nu gillar sånt. En annan stod mest som en förälder med tjugotalet väskor på axlarna, men det var ju självförvållat. Skönt att Emelie hade en mage som hindrade henne att följa med så jag slapp stå där själv. God lord så jävla varmt det var! Sedan blev det buffé som jag toppade med sockervadd. Äntligen sockervadd, efter Lundakarnevalens misslyckade försök att få tag på lite! Däremellan var det förstås massor av öl åt alla och när Dennis och Kaj hade tömt flaket så mycket att det inte var lönt att behålla kartongen joinade dem oss också på Bakken... lite lagom lulliga förstås. Sedan blev det fotboll för somliga och andra tog en promenad. Det var dock så hett att Emelie höll på att få bära mig tillbaka. Därav föddes idén med att leta efter kusten och havet. Vi tog med en jättelik "volleyboll" som Dennis inhandlade för dyra pengar och begav oss iväg för att leta efter vattnet, och hittade det utan missöden. Inte illa gjort!

Det var nu bara jag, Christoffer, Dennis och Matos som vågade oss på att hoppa i plurret och de sistnämnda tre gjorde det i underkläderna. Bara jag hade varit klok nog att ta på mig bikinin under men å andra sidan hade jag inga underkläder att ta på mig sen, så det var en aning kallt när vi återvände till Bakken för rond två. Då kastade Emelie och Jan in handduken och begav sig hemåt och Zurka och Emelie hade gett sig av redan på eftermiddagen, men annars var gänget intakt ända till stängning när vi alla hoppade på tåget hem. Innan dess hann vi med mera öl och shotbrickor, karuseller och dansk allsång på någon av barerna. På tåget hem började Dennis montera ner det skruv för skruv. "Man måste ju ha något att göra på jobbet imorgon!" När vi kom till Helsingborg igen var det min och Christoffers tur att ge upp och vi hoppade in i en taxi medan resten fortsatte hos Dennis till gud vet när på morgonen.

Låter det inte som en härlig dag? Det var det. Den kommer troligen att gå till historien som sommaren 2010 års roligaste dag, i alla fall för mig. 




Tack alla fina vänner för en underbar dag!


Kommentarer
Av: Emelie

Sketaroligt! Lätt den bästa dagen denna sommaren:) Det får nästan bli en tradition:)

2010-07-06 @ 20:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback