Nostalgi

Ja, det är sommar. Vem har tid att blogga? Det finns saker som jobb, som varit rätt tufft senaste tiden, och det finns vänner och släktingar och en underbar pojkvän som redan får för lite tid. Var i Småland i helgen. Nostalgi. Har inte varit i farmor och farfars stuga på många år och ändå var allt som vanligt. Hela "Småland" (som för mig inte innebär landskapet utan stugan, kusinerna och skogarna kring Älmhult) var som vanligt, förutom att det var väldigt mycket färre träd. Gudruns fel såklart. Christoffer tyckte nog att det var trevligt, men han kan knappast förstå vad ställena betyder för mig. Fia vet nog, som vi lekte där uppe i skogen när vi var små!

I måndags unnade vi oss riktig vardagslyx. Klas hade ställt bilen på en parkering på Kastrup som kostade 200 dkr per dygn och ville helst att vi skulle hämta den innan han kommer hem från USA i mitten av juli. Well, det kan jag förstå. Efter jobbet i måndags tog vi alltså bilen över bron till Kastrup, hämtade Mercan och körde sedan in i Malmö och käkade kvällsmat på Jensen´s. Köpte en trerätter meny med nachotallrik till förrätt, grillburgare till huvudrätt och jordgubbar med mjukglass och chokladsås till efterrätt. Mmmmmmm, så jävla gott det var! Trodde jag skulle spy så mätt jag var när vi gick därifrån. Blev en del mil den dagen också. Hemifrån till jobbet, från jobbet och hem, till Kastrup, till Malmö, till Norra Häljaröd, till Kattarp. Och sedan körde jag i jobbet också förstås. Fuck you miljöpartiet och ännu mer höjda bensinskatter, köra bil kommer jag aldrig sluta med!

Fick lite åldernoja där uppe i skogarna i Småland. Särskilt efter att ha firat en student också. Men, Emelie sa det bättre i ett sms till mig för en vecka sen än jag kunde hittat på själv:

"Jaha. Idag va det 4 år sen vi tog studenten. Helt galet. Jag ska bli mamma å du är utbildad å har heltidsjobb som till på köpet är det du pluggat till. Fy fan vad vi är bra!"

Helt rätt vännen; FY FAN VAD VI ÄR BRA!


Kommentarer
Av: mamsen

Jag kan förstå lite av vad du menar med Småland. Men det som slog mej när jag var där senast, (också efter många år) är att det är rätt skönt att tiden stå still någonstans när allt annat ändras i raket-fart hela tiden.

2010-06-19 @ 11:09:38
Av: Emelie

Mycket passande rubrik för inlägget. Och mamsen har himla rätt. Ibland behöver man någon lugn punk någonstans där man bara kan njuta, koppla av och tänka tillbaka på goda minnen.

2010-06-19 @ 22:50:12
Av: Anna

Ja, precis. Tiden står verkligen stilla där uppe. Det är, vanedjur som man är, underbart att allt är detsamma femton år senare någonstans i världen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback