Sommarhelg

Vilken underbar helg det har varit! I fredags kväll grillade vi ute i Norra Häljaröd och kom då fram till att vi skulle komma dit igen på lördag förmiddag för en båttur. En båttur låter ju trevligt, tills jag fick se båten... 40 kilo lätt och uppblåsbar (tänk Greenpeace-båt). Maxlast 300 kg. Klas + Christoffer + Anna + utombordare + bensin = minst 300 kg. Well, jag trodde att vi skulle trilla i redan innan vi kom ut på havet, men det gjorde vi inte. Väl ute på havet var det ju dock ganska nära både en och två gånger. Särskilt när Chritoffer vänder båtsidan mot en våg... verkligen en skitbra idé. Flytvästar är ju för mesar. Särskilt som jag är en sådan fisk... eller inte. Men roligt hade vi! Jag satt i fören och varje gång båten slog ner i en våg fick jag en kaskad av vatten över mig. Jag var helt dyblöt så när vi kom in på grunt vatten hoppade jag i och drog in de andra två. Sedan passade jag på att ta ett premiärdopp. Var tvungen att gå upp och värma mig i bilen för att sluta hacka tänder. Under tiden körde Christoffer runt i cirklar och hade hur kul som helst. Eftersom jag trodde att man åker båt för att slippa bli våt så hade jag kläder på mig (men klokt nog bikini under). Jag fick låna kläder av Klas (!) för att slippa åka hem naken insvept i en handduk. 3XL, just my size.

Igår kväll träffade vi först Matos för korvgrillning och sedan gick jag för att träffa Anna och Therese, hennes kompis. Vi hade riktigt mysigt i solen på Bunker Bar. Jag beställde spätta och fick in en hel fisk minus huvud och fenor. Dyrt men värt sitt pris! Sedan får man ju räkna med att betala för den fantastiska utsikten och stämningen också. Helsingborg är, återigen, en riktig sommarstad. Sådant borde man unna sig oftare, det var hur trevligt som helst. Därefter fortsatte jag kvällen hemma hos Matos med Christoffer och Zurka. Sedan drog vi vidare till Viktor där Danne och Rebecka också var. Jag och Christoffer kom hem med första tåget klockan fem imorse när det redan var fullt dagsljus. Tala om en händelserik lördag! Den hade ju sitt pris i form av lätt bakfylla och trötthet, men vad gör det? Nu har vi precis kommit hem från släktkalas i Raus som jag mestadels ägnade åt att joja. Nu blir det hemmagjorda hamburgare på grillen. Livet är rätt gött ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback