Lugn helg

Det blev en lugn helg efter en tuff vecka. Somnade i soffan innan 11 i fredags... Var och hälsade på hos Christoffers mamma och spelade nya Super Mario Bros och Fifa10 i lördags och sedan var vi hos hans farmor igår. Hann också med en runda på bokrean där jag handlade en hel del för presentkort jag fick i examenspresent, bland annat uppföljaren till den bästa bok jag läst; En sorts kärlek av Ray Kluun. Att jag överhuvud taget kan utnämna en enda bok till den bästa jag läst visar hur jävla bra den är, för jag har redan läst många fler än de flesta gör under ett helt liv! Har man inte läst En sorts kärlek har man verkligen missat något. Har man läst den utan att få minsta tår i ögonen eller i alla fall ha lust att gråta så är man mentalt rubbad. Sorgligare blir det inte. Änklingen är faktiskt en värdig uppföljare, även om den är bra på ett annat sätt.

Idag fattade jag verkligen varför jag ville bli socionom. Och inte bara därför att större delen av min eftermiddag gick åt till att sitta hemma hos ett mycket trevligt par och äta muffins och dricka te medan de berättade om sitt liv och hur de hade det. Det kändes faktiskt som att jag gjorde en liten skillnad idag i någons liv. Mer än en dessutom. Det är sådant som kallas en bra dag på jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback