Rensa ut...

...är en bra grej. Det är snart vår så graderoben kanske behöver tömmas på gamla kläder som inte längre ger en glädje att ta fram. Well, så är det också med relationer, ibland måste man stanna upp och tänka efter; vem gör mig glad, får mig att må bra, fyller en om än aldrig så liten funktion i mitt liv? Jag blev jävligt arg när jag blev utnyttjad av Charre, men herregud, sådant går över och jag är egentligen inte en särskilt långsint människa. Jag har dessutom ett tålamod med människor som inte alla har och jag kan överse med mycket. Det hon gjorde var en mindre sak och något jag hade förlåtit om det bara var det.

Nu var det dock så, att jag den senaste tiden, eller kanske egentligen det senaste året, inte ens haft någonting att prata med henne om. Visst, det är alltid kul att snacka lite skit och ta en fika, men jag vill ha ut mer än så av en vänskap. Det är ingenting som hon har gjort egentligen, mer vad hon inte har gjort under den här tiden. När jag slängde ut henne så visste jag mycket väl att hon knappast skulle ta kontakt med mig igen, och inte jag med henne. Jag visste att jag gjorde slut på vår vänskap. Till att börja med blev jag ledsen av den insikten, men utan att ångra mig ändå. Nu är jag lite sorgsen, men stolt för att jag för en gångs skull inte i efterhand sitter och säger att jag borde gjort si eller så, utan att jag faktiskt gjorde det jag kände var rätt.

Under gymnasietiden hade jag och Charlotte om inte så mycket gemensamt så i alla fall jävligt roligt! Emelie fanns där hela tiden, men egentligen kanske jag stod Charre närmare, jag vet inte riktigt. Ju längre tiden har gått sedan dess har Emelie blivit en mer och mer intressant person, medan Charre bara glidit längre och längre bort och brytt sig mer och mer om ytliga ting som inte är särskilt viktiga för mig. Everything comes to an end, tillsist har man inte mer gemensamt med vissa människor och det gäller att göra slut på relationen innan den börjar ta energi ifrån en istället för att vara en källa till glädje. Gäller såväl pojk/flickvänner som vänner. Jag har vänner för att de gör mig glad och får mig att må bra.

Mitt heta tips är: fundera emellanåt på vad du behöver rensa ut. Kläder, pojk/flickvän, skräpet i förrådet, vänner... 

Här är min anledning till att avsluta vår relation sagt med en mening:

A friend is someone you can be alone with and have nothing to do and not be able to think of anything to say and be comfortable in the silence. - Sheryl Condie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback