Cisco

Min älskade kisse kom gående hem igår kväll när vi skulle gå och lägga oss. Cisco går inte, han springer eller hoppar fram. Jag visste direkt att något var allvarligt fel. När han sedan med dimmig blick bara gick och la sig blev jag ännu säkrare. Vi åkte såklart direkt in till djursjukhuset med honom och på röntgen såg veterinären att bukhinnan spruckit och det vi trott var en svullnad längs ena bakbenet var i själva verket inälvorna som liksom trillade ner... Stackars, stackars älskade katt! Han opererades idag på förmiddagen och man såg att hålet i magen var 8-9 cm långt, men huden var hel. Det blev alltså några timmar på djursjukhuset inatt. Håll alla tummar och tår ni har för att han blir bra igen. Det blir han troligen, men det är en allvarlig skada. Tur att han är försäkrad. Tänk om man inte hade haft råd att rädda honom... jag vill inte ens tänka så långt. Dyrt blir det garanterat ändå, men det är det lilla problemet.

De är verkligen duktiga på djursjukhuset förresten. Förutom att de direkt gjorde allt de kunde för min Cisco och noggrant förklarade skadan, eventuella komplikationer och vad man kan göra ringer de också varje dag som han är inlagd och rapporterar hur han mår. Men inga nyheter är bra nyheter, för de ringer också om han blir sämre...

Stackars älskade katt. Som jag saknar honom. Det är så tyst och lugnt här utan Cisco.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback