Valborg

Det är något visst med valborg, är det inte? Förutom att det handlar om att fira in våren, så brukar det alltid vara något speciellt som händer. Det hände väl inget speciellt igår, men det var speciellt trevligt! Björn, Sandra, Matos och Dennis kom hit överlastade med mat och sedan tände vi grillen och det blev nästan en ätorgie med grillspett, fläskfilé, texas- och californiasteak, bakad potatis, rösti, bernaisesås, vitlökssås, baguette och sedan efterrätt i form av glass med friterad banan och chokladsås. Väldigt gott, och väldigt trevligt! Sedan blandade vi mojitodrinkar och andra godsaker att dricka och satt sedan och lyssnade på musik och skrattade och pratade tills klockan fyra imorse, då flera av oss varit uppe i nära ett dygn och började bli rätt sömniga...

Vi hade som sagt väldigt kul. Ett exempel för att illustera på vilket sätt:

Matos: Jag pratar ofta om mig själv i vi-form, som om jag vore schitzofren eller något.

Sandra: Ja, men det är du ju. Ibland är du skitsnäll och ibland är du ett jävla rövhål.

Matos: Haha...

Sandra: Äh, jag bara skojade. Du är väl inte så känslig? (att han tar illa upp)

Matos: Jo, på morgonen är jag. Om jag hade träffat mig själv på morgonen hade det blivit slagge.

Sandra: På tal om att vara schitzo...




Matdags i uterummet



Christoffer gör ubåt i stöveln han köpte i Berlin.



Cisco leker med Björn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback