Konsten att snöa in...

..brukar annars vara något som Christoffer, och förresten många andra män, är bäst på. Kvinnor är mer för multitasking, right? Men nu har jag hittat en ny sida som jag verkligen snöat in på. Hittade den för flera månader sen egentligen, men det är först nu som jag verkligen fastnat. www.brollopstorget.se gör mig såväl stressad över allt som jag inte fixat som ger mig massvis av tips. Forumet är kanon!

I helgen skulle vi fixat lite med bröllopet tänkte jag, men det hinner vi antagligen som vanligt inte. Fan vad jag hatar att aldrig ha tid med något! Jag vill hinna vara med Christoffer någon gång ibland också, inte bara städa och handla tillsammans med honom! Nu ska jag sluta vara negativ...

Har funderat mycket över vad för låtar vi vill ha i kyrkan i maj. Inmarschen är självklar - Wagner är en favorit här hemma. Sedan vill vi ha solosång i kyrkan också, men min kusin som jag tänkt ut ska göra detta har ännu ingen aning, haha. Ska prata med henne snart, men jag vill veta vad hon ska sjunga. Det finns verkligen inga självklara val till detta. Vi har egentligen bara en låt som är "vår" och som skulle kunna passa på ett bröllop överhuvudtaget, men man kan inte ha November Rain som solosång i kyrkan... Vi har funderat på både Det vackraste (klassikt) och Everything I do (kommersiellt) men det känns liksom inte hundra med någon av dem. Helst vill vi ha en låt på engelska eftersom Christoffer inte direkt är en vän av svensk musik, men texten måste ju ändå passa och jag som är textfreak är noga på den punkten. Svårt det här! Förslag? Utmarschen har vi ett förslag på (fråga inte vad den heter, jag har ingen aning) och pampig är den.

Jag börjar känna av att det snart bara är ett halvår kvar! Mycket kvar att fixa. Vissa saker börjar vi dock få en aning om hur vi vill ha. Har förutom det som ni redan vet är bokat och bestämt förslag på florist, håller på med inbjudningarna, ska till Makup Store nästa helg och ge dem en chans att visa om de ska få sminka mig eller jag ska göra det själv och vi har nästan bestämt oss angående maten, ska bara prata med cateringföretaget. Det kommer att bli mycket mat, så mycket kan jag lova! Om knappt en månad kanske min klänning är här, iihh! Det är dock som sagt mycket kvar som vi inte har en aning om hur vi ska göra med; håruppsättning (förslag emottages tacksamt här med!), bröllopstårta, ringar, band, accessoarer/skor/underkläder, toastmaster, bröllopsnatten (vart vi ska tillbringa den), aktiviteter under festen. Usch, lite stressigt detta, men samtidigt undebart kul!

Fler tycker att det är lite pressande. Pappa säger att han aldrig behövt hålla ett tal i hela sitt liv, men nu kommer han inte undan! Klas sa: Då ska man väl sitta där och böla i kyrkan. Ja, vad tror ni inte att jag kommer göra då?! Det är bäst att se till att skaffa en bra vattenfast mascara!


Kommentarer
Av: pubes

du får kolla in youtube där brudarnas fäder håller tal å visa din pappa för lite inspiration;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback