Senaste nytt

Kass uppdatering kan man kanske säga att jag har bjudit på. Såg själv att senaste inlägget var för över två veckor sedan. Illa, illa! Förra helgens mest uppseendeväckande händelse var ZZ-topkonserten på fredagskvällen. Hade kanske hoppats på lite mer engagemang från deras sida, men de levererade helt klart! Tyvärr har jag blivit en riktig kontorsråtta och hade så ont i ryggen av att stå upp i tre timmar att jag faktiskt inte riktigt kunde njuta av sista delen av konserten. Någon som bjuder på ett gymkort?

I helgen blev det en riktig helkväll ute. Vi började med middag med Göran och Zurka på den nya grekiska restaurangen vid Mariakyrkan. Ja, det kändes underligt att sitta och titta på kyrkan och tänka att om ett halvår så... Sedan blev det verkligen en klassisk krogrunda. Vi hann med Bishops, Mogwai (trevligt ställe faktiskt), Gyllene Prag, Utposten och Bara Rock. Eventuellt fler ställen, eller nej, det var nog alla. Tror jag... På Mogwai mötte Björn och Matos upp och när Zurka och Göran övergav oss för sina tjejer fortsatte vi andra och hamnade till sist i Björns nya lägenhet. Och ja, för tillfället är den väl även Matos lägenhet. Där drack vi öl och whiskey och käkade Maxburgare och choklad till morgonen. Vi tänkte ta första tåget hem halv fem, men det blev ju på årets längsta dygn klockan halv sex istället. Då hade både Matos och Björn somnat i varsin hörna och jag och Christoffer försökte hålla oss vakna genom att slåss om vem som skulle bestämma musik.

Gårdagen blev med andra ord en lugn dag. Vi lyckades ändå vara lite nyttiga och åkte ut till Norra Häljaröd. Christoffer bytte till vinterdäck på Saaben medan jag försökte, och lyckades, lösa Klas datorproblem. Han blev riktigt tacksam eftersom det besparade honom mycket huvudbry på jobbet idag och jag vara bara glad att kunna hjälpa till. För en gångs skull kunde jag göra något för att betala tillbaka lite av allt det han har gett oss!

Bröllopsplanerna fortskrider långsamt, jag börjar nästan bli lite otålig. Vi letar band till festen, vilket visat sig vara svårt. Några är för dyra, andra har inte riktigt den musik vi tänkt oss på spelschemat, en tredje är upptagen det datumet etc. Men ett band ska vi bara ha tag på! Jag har också börjat på det tidsödande arbetet att skapa inbjudningskort. De blir faktiskt riktigt fina (även om jag inte kan skryta med att helt och hållet ha designat dem själv), men det kommer att ta evigheter att göra närmre fyrtio stycken, så ni behöver inte börja leta i brevlådorna ännu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback