Internat, underbar helg och skadad katt...

...här händer det mycket! Jag tycker bra mycket bättre om att skriva ofta och lite så folk verkligen orkar ta sig igenom, men vad gör man? Ju mer man har att skriva om, desto mindre tid att skriva det, eller hur?

Till att börja med min lilla olycksfågel. Dags igen för akutbesök på djursjukhuset förra söndagen, suck. Cisco hade feber och jätteont av ett sår som var helt läkt (antagligen efter ett bett). Tydligen hade det bildats en varböld under såret när det läkte som de fick snitta upp och lägga dränering. Det innebär att min lilla kille fortfarande går med tratt och att man måste leka veterinär och skölja rent såret dagligen trots att dräneringen nu är tagen. Han som verkligen hatar tratt! Tydligen hade de upptäckt det på djursjukhuset också för han fick en jättetratt på sig för att inte komma runt den. Fick ett brev från Agria idag om att de direktreglerat skadan och att man kan skicka in fler kvitton och så eftersom man slipper den fasta självrisken (3000 kr) om man är på djursjukhuset igen inom 125 dagar. Det hade gått 126 dagar sedan förra gången han kom in för en skada. Min vanliga tur.

Förra måndagen och tisdagen var jag på internat med jobbet. Vi var på Barsebäcks resort och åt mängder av god mat. Det kallar jag jobb det! Sedan gick vi och sov i varsitt lyxigt dubbelrum. Gott om plats att vräka sig! Det som utgjorde "jobbet" var en massa teambuildingövningar som så småningom skule leda fram till att vi formulerade mål för vår verksamhet, vilket vi också gjorde. Och vi hade jävligt kul på vägen! Eller kul är kanske fel ord, det var en del ganska känslomässigt krävande inslag, men det blev lyckat. Vi gjorde bland annat porträtt av varandra, fick lyckokakor, ritade upp Myndighetsenhetens historia på ett jättepapper, intervjuade varandra om personliga saker och gjorde Meyer Briggs personlighetstest. Det sistnämnda var verkligen kul att se resultatet av! Min profil (det fanns 16 olika) hade en så träffande personbeskrivning att det nästan var skrämmande! Det enda negativa var att jag saknade mina älsklingar, varav den ena dessutom var skadad!

Måste också berätta att jag fick en bröllopstidning av min chef efter att hon på internatet fått veta att jag skulle gifta mig. Jag blev riktigt glad faktiskt. Dessutom var tidningen (BRIDES) riktigt bra!

Helgen var helt perfekt, fler sådana tack! Vi smygstartade med Rögle i torsdags och åt i restaurangen med Zurka och Emelie medan vi tittade på matchen. Tur det var god mat för matchen var pinsamt dålig från Rögles sida. Kanske för att man vant sig vid elitserieklass, men också för att de förlorade med 0-5... I fredags tog vi en riktigt myskväll och lagade ostpaj och tittade på film. I lördags var vi hos Matos och Björn - det perfekta paret att umgås med, haha! Vi åkte till Maxi och handlade ingredienser till egen pizza och sedan gjorde vi den medan vi kollade på freakshowvidoer på youtube och åt vi den framför AFV innan vi avancerade till chips, choklad och öl till Yatzy'n! Vuxenpoäng på den kvällen kanske? Saken var att vi hade jävligt roligt och trevligt. Det är så okomlicerat. Kommer verkligen sakna att umgås med Matos och Björn när Matos sedan flyttar till Mexico i december! Igår var vi hela dagen i Norra Häljaröd och gjorde vid bilen både in- och utvändigt. Ett dåligt samvete avbockat och som Klas sa; det är ju faktiskt en trevlig syssla om man kan umgås lite samtidigt. Sedan blev det självklart Premiere till kvällsmat, mm, mm, mmm!

Och idag är det måndag, alltså bara fyra dagar kvar tills jag åker till Rom! Återigen, om jag bara inte hade behövt lämna mina killar hemma... Men jag ska försöka njuta ändå.


Om du orkade läsa ända hit så grattis, det är för långt för att jag ens ska orka läsa igenom det. Men jag fick mycket sagt, visst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback